אבי פישר פרע ללאומי ערבות של 20 מ' ש' בגין החוב של גנדן

בכך מצטרף פישר לאחותו של דנקנר שלי ברגמן שפרעה לפני מספר חודשים גם כן את חלקה

בנק לאומי ממשיך לגבות פירורים מהחוב של גנדן, החברה באמצעותה שלט נוחי דנקנר בגנדן. הבנק הגיע באחרונה להסכם עם אבי פישר, מבעלי המניות בגנדן, על פירעון הערבות שהעניק לבנק בגין החוב של גנדן. לפי הערכות, פרע פישר לבנק כ-20 מיליון שקל.

פישר נחשב למקורבו של דנקנר לאורך השנים. לאחר שאי.די.בי מכרה את כלל תעשיות ללן בלווטניק, הצטרף פישר לבלווטניק ומונה ליו"ר כלל תעשיות.

פישר מצטרף כעת לאחותו של דנקנר שלי ברגמן, שהשתחררה גם כן מהערבות לבנק לאומי. נזכיר כי בחודש יולי פורסם ב"גלובס" כי ברגמן פרעה לבנק את הערבויות שלה לגנדן, המוערכות בכ-20-30 מיליון שקל .

בבנק לאומי , בראשות המנכ"לית רקפת רוסק עמינח, פועלים זה כשנתיים לגביית חובה של גנדן לבנק, שעמד על כ-450 מיליון שקל. הנכס המרכזי בו החזיקה גנדן, היה מניות אי.די.בי , שעברה לשליטתם של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה. לכן, מכיוון שאין עוד בגנדן נכסים, הרי שמה שנותר לבנק הוא לגבות את הערבויות האישיות של בעלי המניות בחברה הפרטית, המוערכות בכ-150 מיליון שקל, קרי שליש מהחוב.

כעת נותרו לבנק עוד שני ערבים מהם ניתן לגבות את החוב: האחים מרק וג'קי שימל ודנקנר עצמו. סביר כי גם עם האחים שימל הנחשבים למאד אמידים יגיע הבנק להסדר, אולם במקרה של דנקנר, הערב המרכזי, הנושא מורכב יותר.

בניגוד לשאר הערבים בידי דנקנר אין ככל הידוע את הסכום הזמין לפרוע לכל נושיו, שכן מלבד בנק לאומי, לדנקנר גם חוב לבנקים אחרים שהעניקו לו הלוואה בחברה הפרטית טומהוק, באמצעותה החזיק דנקנר בגנדן. סך הערבויות של דנקנר לבנקים עומד על כ-340 מיליון שקל.

דנקנר נמצא מזה תקופה ארוכה במו"מ מול כל הבנקים, במטרה להגיע להסדר אחיד עימם. על אף פרסומים בדבר הגעה למתווה להסדר, שיכלול מכירת הוילה של דנקנר בהרצליה, עדיין לא אושר ההסדר בבנקים, והוא תקוע מזה זמן רב.