תיק טלנסקי: "אולמרט בוחר שלא לשתף את ביהמ"ש באמת"

עו"ד אורי קורב, התובע בתיק טלנסקי, מגיב להחלטת אולמרט שלא למסור עדות מחודשת במשפט: "אולמרט מעדיף להסתתר תחת מעטה של טיעונים ותירוצים על פני מסירת גרסה עובדתית שתעמוד במבחן של חקירה נגדית"

אהוד אולמרט / צילום: יותם רונן
אהוד אולמרט / צילום: יותם רונן

"אהוד אולמרט בוחר שלא לשתף את בית המשפט באמת, ומעדיף להסתתר תחת מעטה של טיעונים ותירוצים על פני מסירת גרסה עובדתית אשר תעמוד במבחן חקירה נגדית להתרשמות בית המשפט" - כך הגיב היום (ה') עו"ד אורי קורב, התובע במשפט פרשת טלנסקי, להחלטתו של אולמרט שלא לעלות למסור עדות מחודשת במשפט, באשר להקלטות השיחות בינו לבין שולה זקן שהובאו כראיות חדשות במשפט.

תגובת התביעה נמסרה לבית המשפט המחוזי בירושלים הדן בתיק.

לדברי הפרקליטות בתגובתה, המשמעות המשפטית של החלטת אולמרט שלא להעיד היא חיזוק וסיוע לראיות התביעה. זאת, בהתאם לחוק סדר הדין הפלילי, הקובע כי כאשר נאשם שומר על זכות השתיקה, הדבר יכול להיחשב סיוע נגדו.

עוד טוענת הפרקליטות, בין היתר, כי לאור החלטתו של אולמרט לא להעיד, "הוא לא יוכל לטעון מפי באי-כוחו בסיכומים גרסה עובדתית כלשהי ביחס לראיות החדשות, ובוודאי שלא כזו הסותרת את גרסתו בעניין שהושמעה כבר בבית המשפט".

שלשום (ג') הודיעו סנגוריו של אולמרט במשפט טלנסקי כי אולמרט מוותר על זכותו להעיד, וכי לטובתו יעיד רק עד אחד - מומחה שחזור חקירתי שבחן את ההקלטות ומכשירי ההקלטה של זקן.

בתוך כך, היום נשמע בבית המשפט העליון ערעורו של אולמרט על הרשעתו בלקיחת שוחד במשפט פרשת הולילנד ועל העונש של 6 שנות מאסר בפועל שנגזר עליו בתיק זה.