שולה זקן העידה במשטרה על הקשר שלה בפרשת ב. יאיר

יאח"ה גבתה עדות מראש לשכתו של אהוד אולמרט לשעבר באשר למעורבותה בהלבנת הענק שבה חשודים בעלי חברת הנדל"ן ב. יאיר והעבריין יצחק אברג'יל ■ במסגרת הפרשה הוקלטו שיחות בין זקן לבין אנשי החברה

שולה זקן / צילום: עידו ארז
שולה זקן / צילום: עידו ארז

היחידה הארצית לחקירות הונאה גבתה השבוע עדות משולה זקן לגבי הקשר שלה להלבנת המיליונים בחברת הנדל"ן ב. יאיר - כך נודע הערב (ה') לוואלה! חדשות. במסגרת הפרשה נקלטו שיחות בין זקן לאנשי החברה. לא ברור אם עדותה של זקן שפכה אור חדש על החקירה.

כמו כן, נודע כי זקן העידה בפני החוקרים על ההקלטות שהעבירה לפרקליטות במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עמה בתיק הולילנד. זאת, בעקבות טענת הפרקליטות לפיה חלק מהשיחות נמחקו. במסגרת החקירה לקחה המשטרה את המחשב של בנה של זקן על מנת לבדוק את מכלול השיחות.

פרשת ב. יאיר נחשפה בחודש מאי האחרון עם מעצרם של האחים יאיר ויורם ביטון, העומדים בראש החברה. על-פי החשד, השניים איפשרו לראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל ואנשיו להלבין מיליוני שקלים באמצעות חברה קבלנית משנית, לאחר שהעבריין מנע את קריסת החברה בגין חובות. גם ארבג'יל עצמו נעצר והכחיש את חשדות.

אברג'יל ויאיר ביטון הכירו עוד לפני התפוצצות פרשת הבנק למסחר, שבמסגרתה מעלה עובדת הבנק אתי אלון במאות מיליוני שקלים והעבירה סכומי כסף גדולים לארגון הפשיעה של העבריין הירושלמי גבי בן-הרוש ולאברג'יל. באותה העת,הכיר ביטון גם את בן-הרוש, שיחד עם אברג'יל הצליח לחלץ את ביטון מחובות והזרים כספים לטובת הצלת החברה. מאז, להערכת המשטרה, התקיים הקשר בין הקבלנים לבין ארגון הפשיעה של אברג'יל.