ענבל אור: "לא עישנתי במטוס, השוטרים תקפו אותי"

אחרי שנחקרה בחשד לעישון במטוס אל-על, מכחישה אור מכל וכל את גרסת המשטרה ■ "השוטרים התנפלו עליי, חיפשו פרובוקציה. הם איימו עליי והיכו אותי"

ענבל אור / צילום: שלומי יוסף
ענבל אור / צילום: שלומי יוסף

יזמית הנדל"ן ענבל אור מגיבה הערב (שבת) לטענות המשטרה על כך שעישנה במהלך טיסת אל-על לישראל, וכשאנשי צוות המטוס העירו לה, היא התעמתה איתם וגם עם השוטרים שעיכבו אותה לחקירה בתום הטיסה.

בריאיון בלעדי לחדשות 2 מציגה אור את הגרסה שלה לאירועים, מכחישה את המיוחס לה ואף טוענת כי היא עצמה הותקפה על-ידי שוטרים.

"חזרתי מרומא לישראל", היא מגוללת את השתלשלות האירוע, "ישבתי במחלקת עסקים, ולפתע הגיעה דיילת שהציעה לי מוצרי דיוטי פרי. התפתחה מחלוקת בינינו לגבי המוצרים עצמם".

לדברי אור, הדיילת לא שירתה אותה כיאות, ולכן היא העירה לה. "ניגשתי לשירותים, ובגלל שאני תמיד מסתובבת עם מצת בכיס - הוצאתי אותו. אחרי 20 שניות נקשה חזק בדלת אותה דיילת, שטענה שאני מעשנת. פתחתי את הדלת והראיתי לה שאני לא מעשנת. לא עישנתי!".

אור טוענת כי שאלה את הדיילת לפשר הדברים, והאחרונה טענה כי "אחת הדיילות ראותה אותך עם מצת". בשלב הזה, כך לדברי אשת העסקים, היא חזרה למושבה ושקעה בשינה עד הנחיתה בנתב"ג, שם חיכו לה השוטרים.

"הם התנפלו עליי. שני גברים ואישה. ביקשו תעודה מזהה. שאלתי במה אני חשודה, והם השיבו שעישנתי במטוס. לא הבנתי מה רוצים ממני", אומרת אור.

"אזקו אותי", היא ממשיכה. "אותי! ענבל אור, שמעולם לא ראתה משטרה. זו טראומה!". בדבריה היא תוקפת את השוטרים: "הם קיבלו כל-כך הרבה כוח להפעיל אלימות. התיישבתי בחדר סגור, ואחד השוטרים פשוט דחף אותי. כי זה מאוד נוח. לא הבנתי מה רוצים ממני".

היא מספרת כי נחקרה במשך 3 שעות. "שאלתי אותם: 'אתם יודעים שמה שאתם עושים זה לא תקין?', הרי לא סתם הם עשו את זה. הם חיפשו את הפרובוקציה. אחד השוטרים הסתכל עליי בעיניים ואמר לי: 'מי את חושבת שאת? יש לך בניין וחצי בתל-אביב? אני אהרוג אותך'. האם אותו שוטר יכול להמשיך במשטרת ישראל?", היא תוהה. "הם איימו עליי והיכו אותי".

פרקליטה של אור, עו"ד אסף שרעף, מסר כי "זו בדיוק דוגמה להתנהגות ולשימוש בלתי סביר בכוח. מחר בבוקר אני מתכוון לפנות למח"ש, כמו כן אנחנו שוקלים תביעה אזרחית נגד המעורבים בפרשה".

מאל-על נמסר בתגובה כי "בחברה רואים בחומרה רבה כל הפרת משמעת בטיסה על-פי החוק, ולא יאפשרו כל התנהגות המהווה פגיעה במהלך התקין של הטיסה".

ממשטרת ישראל נמסר כי "את התלונה הגישה חברת אל-על. צר לנו שהאירוע, שהיה צריך להסתיים בחקירה קצרה, התגלגל לתקיפת שוטרים מצדה של אור. תיק החקירה יועבר לבחינת הפרקליטות".