מסתמן: ישונה שוב תמהיל זכאים בתוכנית מחיר מטרה

באוצר מתנגדים לניסיון נוסף לשנות את ההחלטה לפצל את הזכאות ל-70% לרוכשי דירה ראשונה ו-30% למשפרי דיור

המתח בין משרד האוצר לבין משרד הבינוי וגורמים נוספים המעורבים בתוכנית מחיר מטרה לא התפוגג: ל"גלובס" נודע כי בישיבת המועצה נעשה ניסיון לשנות את ההחלטה לפצל את הזכאות ל-70% לרוכשי דירה ראשונה ו-30% למשפרי דיור. עוד נודע ל"גלובס" כי מחר (ד') עתידה להתקיים פגישה בין כל הגורמים המעורבים עם נציגי המועצה הלאומית לכלכלה כדי לדון בסוגיה.

כבר בישיבת המועצה עלתה התנגדות להגבלת הרכישה ע"י משפרי דיור ורק בשל הסיכומים שהושגו בין האוצר לבינוי יום לפני כן לא שינו את ההחלטה, אך הוסיפו כי ניתן יהיה לערוך שינויים על פי מתווה אחר שיוסכם. "למרות הסיכומים שהגענו אליהם יש כוונה כעת לשנות את היחס בין משפרי דיור ורוכשי דירה ראשונה", כך אמר היום ל"גלובס" גורם באוצר, "אנחנו העדפנו שכל הזכאים יהיו רוכשי דירה ראשונה ולא משפרי דיור אבל התפשרנו. עכשיו רוצים לשנות את זה שוב". לדברי אותו גורם, מחר בישיבה עתידה לעלות הצעה לבטל את החלוקה של 30%-70% בין רוכשי דירה ראשונה ומשפרי דיור ולקבוע כי ההחלטה על זהות הרוכשים תהיה בהגרלה עם ניקוד גבוה יותר לרוכשי דירה ראשונה. משמעות החלטה זו היא שבמקומות מסוימים עשוי להיווצר מספר גדול הרבה יותר של משפרי דיור משום שחלקם בקרב הציבור הרחב גבוה יותר מזה של מחוסרי דירה. באוצר כאמור מתנגדים למהלך זה.

גורם בכיר במשרד הבינוי אישר כי מחר תתקיים ישיבה וכי שיטת ניקוד חדשה תעמוד על הפרק. עם זאת, הסבירו במשרד הבינוי כי הרעיון שעומד בבסיס הניקוד הוא לאפשר השפעה רחבה על השוק ולא רק נקודתית. במשרד שוללים את הטענה כי שיטת הניקוד תגרום למספר גדול יותר של משפרי דיור לרכוש דירות מוזלות.