חברת אינטרנט סינית תנסה לייצר מכונית חשמלית

סין שואפת לסיים את ניסוח המדיניות עד לסוף השנה, דבר שיאפשר לשחקנים חדשים לייצר מכוניות חשמליות

טעינת מכונית חשמלית של BAIC / צילום: רוירטס
טעינת מכונית חשמלית של BAIC / צילום: רוירטס

מפעילה של אתר סרטונים בסין תגיש בקשה לקבלת רישיון לייצור מכוניות חשמליות בשוק המכוניות הגדול בעולם, בעת שהממשלה שוקדת על מדיניות לפתיחת תחום הייצור של כלי רכב לחברות מתעשיות אחרות.

חברת לשי (Leshi) מבייג'ין מספקת שירותי סטרימינג של סדרות דרמה באתר שכתובתו letv.com. החברה בילתה את השנה האחרונה בפיתוח מכונית חשמלית מתוך שאיפה לסייע לסין לעקוף את המדינות המובילות בתעשיית המכוניות המסורתית, מארה"ב, אירופה, יפן ודרום קוריאה, תוך צמצום זיהום האוויר, כך על פי החברה.

"זהו החלום והתשוקה שלנו", כך אמר יו"ר ונשיא החברה, ג'יה יואטינג, 41, בריאיון, מבלי לפרט מתי המכונית תהיה זמינה למכירה. "תסתכלו על הזיהום בשמיים של סין. כל התאגידים האחראיים במדינה רוצים לעשות משהו בנידון. זו האמת".

ההכרזה של לשי מגיעה לאחר שגוגל הודיעה בחודש מאי כי היא מתכננת להכניס לפחות 100 מכוניות ללא נהג שאותן תכננה לשלב הבדיקות כבר השנה. סין מציעה להנפיק רשיונות לייצור כלי רכב לחברות שאינן מייצרות מכוניות על מנת לעודד חדשנות ולהקים בסין מיזמים שיתמודדו מול חברת טסלה כחלק ממטרה רחבה יותר - הובלת תעשיית הרכב העולמית.

"לשי מנסה לגוון את תחומי פעילותה והמנכ"ל רוצה לגדול ולהיכנס לתעשיות חדשות", כך אומר לוק שו, אנליסט מחברת iResearch מבייג'ין, בשיחה טלפונית. "הממשלה מעודדת את הפיתוח של תעשיית כלי רכב חשמליים, וכולם רואים כאן הזדמנות בשוק המתפתח במהירות".

סין שואפת לסיים את ניסוח המדיניות עד לסוף השנה, דבר שיאפשר לשחקנים חדשים לייצר מכוניות חשמליות.

ההצעה להעניק רישיונות ייצור נוספים נובעת מהעובדה שסין אינה עומדת ביעדיה שלה להעלאת מכוניות ידידותיות לסביבה על כבישי סין, גם לאחר שהממשלה הציעה סובסידיות במיליארדי דולרים והתחייבה לבנות תחנות טעינה עבור הציבור.

ג'יה סירב לומר כיצד החברה מתכננת לממן את פיתוח כלי הרכב החשמליים, ואמר רק כי הם יהיו "חדשניים". לדברי ג'יה, "אנחנו לא רוצים לקרוא תיגר על טסלה, אנחנו רוצים להיות יותר טובים מהם".