תביעה: מיכאל גולן "גנב" את מספר הטלפון הסלולרי שלי

גיא עזרא רכש את המספר 5555555 -*05 ממשווק של פלאפון תמורת 14 אלף שקל ■ ואולם, לטענתו, בהמשך גילה שהמספר הועבר לבעל השליטה בגולן טלקום

מיכאל גולן / צילום: דור מלכה
מיכאל גולן / צילום: דור מלכה

כולנו מכירים את קולו החביב של מיכאל גולן, בעל השליטה בחברת התקשורת "גולן טלקום", מהפרסומות בכלי התקשורת, בהן הוא מציע לנו במבטא צרפתי נעים להצטרף לשירותי הסלולר המוזלים של חברתו. ואולם, חביבים ככל שיהיו קולו ומבטאו של גולן, נראה שלא היינו רוצים לשמוע את גולן עונה לטלפון כאשר אנחנו מתקשרים - לעצמנו.

בתביעה שהגיש לבית משפט השלום בראשל"צ אמש (ד'), טוען גיא עזרא, קבלן בניין שרכש מספר טלפון קליט במיוחד, כי יום אחד "הופקע" מספר הטלפון שלו, ולימים גילה שהמספר הועבר לשימושו האישי של לא אחר מאשר מיכאל גולן. עזרא דורש מביהמ"ש שיורה על החזרת המספר לרשותו. מנגד טוענים עוה"ד של גולן כי בעל השליטה בגולן טלקום רכש את המספר עוד קודם לכן, וכי עזרא רכש את המספר לאחר ש"נגנב" ונויד לרשת פלאפון.

גיא עזרא וחברת "אחים עזרא", החברה הקבלנית שבבעלות משפחתו, הם חובבי "מספרי זהב", אותם מספרי טלפון נוחים לזיכרון וקליטים. מכתב התביעה שהגישו עולה כי "אחים עזרא" מחזיקה בעשרות "מספרי זהב". "בתחילת אוקטובר 2013, ביקש עזרא לרכוש מספר זהב נוסף, שיהיה בעל ערך מיוחד, בולט וקליט, ושישמש את החברה לשיווק פרויקט מגורים חדש, לצורך קמפיין המכירות", נטען בתביעה. עזרא טוען כי איתר את המספר: 5555555 -*05 במודעת מכירה באינטרנט, ובהמשך יצר קשר עם המוכר, שהינו בעל חנות לשיווק מוצרים סלולריים ומשווק מורשה של פלאפון.

לדברי עזרא, הוא סיכם המשווק המורשה על רכישת מספר הזהב בתמורה ל-14 אלף שקל, שילם את התמורה וחתם על טופס סטנדרטי של חברת פלאפון להעברת המספר לרשותו. כמה ימים מאוחר יותר - נטען בתביעה - קיבל עזרא את המספר לבעלות חברת "אחים עזרא" והחל בפעולות לקראת הקמפיין השיווקי שתיכנן, תוך שימוש במספר הקליט. "כעבור מספר ימים ובעיצומן של ההכנות לקמפיין", נכתב בכתב התביעה, "נדהם עזרא לגלות כי לפתע 'נעלם' המספר - ולא ניתן היה לחייג אליו ולא באמצעותו".

מספר "גנוב"

בשלב זה, טוען עזרא, הוא פנה לשירות הלקוחות של פלאפון, שם נמסר לו שהמספר נויד לבקשת בעל המנוי, דבר שנראה מוזר שכן עזרא סבר שהוא בעל המנוי. לדברי עזרא, לאחר מספר רב של שיחות, נמסר לו שחברת גולן טלקום היא שנטלה את המספר, וזאת בטענה שהמספר לא היה צריך להגיע לידי עזרא מלכתחילה משום שהיה "גנוב". בהמשך הוחלפו מכתבים בין עוה"ד של עזרא לבין עוה"ד של חברת גולן טלקום, במסגרתם נמסר לעזרא כי המספר הועבר ללקוח כלשהו של גולן טלקום, שהוא גם "עובד" של החברה שרכש את מספר המריבה עוד במאי 2012. אותו "לקוח", צוין בחילופי המכתבים, נהג להשתמש במספר הטלפון מעת לעת ונדהם לגלות שמספרו נויד לרשת פלאפון ללא הסכמתו.

לדברי עזרא, בהמשך התברר לו "כי אותו 'לקוח' של 'גולן טלקום' הינו לא אחר מאשר מר מיכאל גולן, בעל השליטה בחברה". בתביעה שהגישו עזרא וחברת אחים עזרא מתבקש בית המשפט, בין היתר, להצהיר כי המספר שבמחלוקת שייך לחברת "אחים עזרא".

השופט רפי ארניה מבית משפט השלום בראשל"צ נתן אמש, לבקשת עזרא ו"אחים עזרא", צו מניעה זמני האוסר על גולן למכור את המספר לצדדים שלישיים עד לבירור התביעה. כמו-כן, נאסר על גולן לעשות שימוש במספר לצורך קמפיין שיווקי.

עו"ד יניב גבע ממשרד גבע ושות', המייצג את התובעים, מסר: "אנו בטוחים שבית המשפט ידע להשיב את הסדר והצדק על כנו, ומרשינו יוכלו להמשיך לעשות שימוש בקניינם ורכושם לטובת קידום עסקיהם המסחריים".

מקורב למיכאל גולן מסר: "המספר המדובר נמצא בבעלות מלאה של מיכאל גולן משנת 2012. הנושא נמצא כעת בהליך משפטי ואתמול כבר בתחילתו של ההליך פסל השופט את בקשת צו המניעה של התובע".