מסתמן: התקשרות רשות השידור עם שפ"מ תוארך בשנה

ההחלטה נובעת מאי-הבהירות לגבי מה ניתן יהיה להציע במכרז עתידי, ומה אפשר לבקש מהמתמודדים על רקע אי-הבהירות לגבי מעמדה של הרשות היום

בניין רשות השידור / צלם: איל יצהר
בניין רשות השידור / צלם: איל יצהר

ההתקשרות של רשות השידור עם שפ"מ (שירותי פרסום מאוחדים) תוארך ככל הנראה בשנה נוספת - כך נודע ל"גלובס". זאת, למרות הכוונה המקורית לצאת למכרז בסוף השנה, אז אמור היה לפוג תוקף ההתקשרות שבין הצדדים.

ההחלטה להאריך את ההתקשרות עם שפ"מ, האחראית לפרסום בתחנות הרדיו של השידור הציבורי ("קול ישראל"), נובעת מאי-הבהירות לגבי מה ניתן יהיה להציע במכרז עתידי, ומה אפשר לבקש מהמתמודדים על רקע אי-הבהירות לגבי מעמדה של הרשות היום, לאחר שחוק השידור הציבורי החדש ניכנס לתוקף וסמכויות הפעלתו הועברו לידי הכנ"ר.

בין רשות השידור לשפ"מ התחוללה בשנים האחרונות "מלחמה" ששיאה היה לפני שנה - רגע לפני שמועד הזכיון של שפ"מ עמד לפוג, והצדדים לא הגיעו להסכמות ביניהם לגבי אופן המשך הפעילות המשותף. בשפ"מ כבר הודיעו לעובדים על פיטוריהם הצפויים ועל סגירת החברה, אך ברגע האחרון נמצא פתרון והמשך הפעילות של שפ"מ התאפשר.

בין הצדדים קיימת מערכת יחסים בעייתית, ששיאה בתביעה שהגישה הרשות נגד שפ"מ והעומד בראשה, אברהם פרחי. טרם חידוש החוזה הלפני אחרון בין שתי החברות, כבר נקטה רשות השידור מהלכים מעשיים כדי להוציא את הפרסום מידי שפ"מ ולהעביר את הזיכיון לגורם אחר או להקים מערך עצמאי, אך שפ"מ מנעה זאת באמצעות פנייה לביהמ"ש. בסופו של דבר חודש ההסכם עם שפ"מ.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור בוחנת את הארכת ההתקשרות עם חברת שפ"מ".

בשפ"מ סירבו להתייחס.