"נמכור דירות בנות 3 חדרים בקרית גת ב-750 אלף שקל"

מנהל העסקים הראשי של גינדי החזקות: "מע"מ אפס יצר קיפאון גדול. עדיין, בפרויקטים שלנו, כמו מצליח רמלה ומרום ראשון בראשל"צ, מכרנו את כל הדירות תוך שבועות ספורים"

שלומי אברהם / צילום: איל יצהר
שלומי אברהם / צילום: איל יצהר

לפני שבועות אחדים זכתה חברת גינדי החזקות במכרז לרכישת קרקע להקמת 900 דירות בשכונת כרמי גת בקרית גת במסגרת הסכמי הגג. גינדי זכתה ב-3 מתוך 5 מגרשים המיועדים בסך הכל להקמת 1,500 דירות, מתוכן היא תבנה 900. תמורת הקרקע שילמה גינדי 134 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. סכום המשקף 160 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע לדירה אחת.

- תמיד בניתם באזורי הביקוש, איך החלטתם להגיע לקרית גת?

"הבנו, כמו יזמים נוספים, וכמו הממשלה, שההיצע בגוש דן מצטמצם, ושההתפתחות תהיה באזורים מרוחקים יותר. אנחנו מאמינים בפוטנציאל של קרית גת, כי אין היום הזדמנות להגיע לדירה בפחות ממיליון שקל, בטח לא ל-3 חדרים ב-750 אלף שקל. הגענו גם בגלל הגודל. אין לנו עניין בבניית בניין או שניים, אלא בשכונות גדולות, ועם תוספת שבס, נגיע בקרית גת ל-1,160 דירות".

- מה יקרה אם יצאו מכרזי מחיר מטרה בקרית גת, ולידכם יוצעו דירות במחירים נמוכים יותר?

"מכרזי מחיר מטרה ייצאו במקומות שהקרקע יקרה יותר, כדי שניתן יהיה להוזיל מחירים. בכל מקרה עוד לא ידוע מה יהיו הקריטריונים שם, וזה לא יהיה מחר בבוקר, בעוד שבהסכמי הגג מבטיחים שהרשות תספק היתרי בנייה תוך 90 יום".

- מכרז איצטדיון וסרמיל בבאר שבע היו 2,000 דירות. אם כבר שכונות גדולות, מדוע לא ניגשתם גם אליו?

"בגלל סיכונים, שאחד מהם היה עלויות הבנייה של המגדלים והחניונים. עלויות אלו יצרו חשש לגבי השפעת מע"מ אפס על הדירות, ולא בטוח שהיו נכללות בו. זה פרויקט יוקרתי והמוטו שלנו הוא בנייה לקהל זוגות צעירים".

- ובאמת, איך השפיע מע"מ אפס על המכירות אצלכם?

"מע"מ אפס יצר קיפאון גדול. עדיין, בפרויקטים שלנו, כמו מצליח רמלה ומרום ראשון בראשל"צ, מכרנו את כל הדירות תוך שבועות ספורים. יש לא מעט, גם זכאים, שחשבו שדירה מתאימה במחיר נכון, לא כדאי לפספס, למרות הבטחות הממשלה".

- יש לכם היקף גדול של דירות שטרם נבנו, וענף הביצוע נמצא בתקופה לא טובה.

"זה נכון, אך כרגע היקף הבנייה מצומצם. הבעיה תגבר כשהממשלה תממש את הבטחותיה ותשווק כמות גדולה של קרקעות, בין היתר דרך מחיר מטרה, ואז עלול להיווצר צוואר בקבוק בבנייה".

- בשנה האחרונה הורדתם פרופיל בנושא המיתוג, מדוע?

"צברנו כוחות להמשך. אי הוודאות הכלכלית גורמת להרבה גופים לחכות, אבל אנחנו החלטנו דווקא להמשיך. כך בחצי השנה האחרונה רכשנו קרקע ל-1,500 דירות ב-300 מיליון שקל".

- אז איך הפסדתם למנורה במכרז למיתוג היכל יד אליהו?

"לכל דבר יש מחיר".