אקוניס: "אנחנו שולטים במצב. אין חשש לזיהום מפרץ אילת"

מנתונים שהוצגו לחברי הממשלה עולה כי בימים אלה עוברות כחצי מיליארד ציפורים נודדות מעל ישראל בדרכן לאפריקה; לציפורים אלה אין חוש ריח וישנו חשש כי הן ינסו לשתות מהנפט

דליפת הנפט בערבה / צילום: רפי קוץ
דליפת הנפט בערבה / צילום: רפי קוץ

בישיבה ממשלה שהתקיימה היום (א') טען סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ אופיר אקוניס, כי "אנחנו שולטים במצב. אין חשש לזיהום מפרץ אילת".

עוד טען אקוניס כי הדאגה לבריאות הציבור היא בראש סדר העדיפויות. "לכן הוריתי להשאיר את השמורה סגורה ולהפנות את הציבור למצפור עברונה הסמוך, לשם הגיעו כבר מאות מטיילים בסוף השבוע האחרון".

סגן השר אקוניס עדכן את השרים כי בהתאם להחלטתו, שמורת עברונה תישאר סגורה למטיילים וזאת על מנת לשמור על בריאות הציבור. במהלך הסקירה הציג סגן השר אקוניס צילומי אוויר עדכניים מהאזור המזוהם בשמורה ותיאר את פעולות השיקום ופינוי הקרקע המזוהמת המתבצעות במקום כרגע. כמו כן, נדונה גם הפגיעה בבעלי החיים.

מנתונים שהוצגו לחברי הממשלה עולה כי בימים אלה עוברות כחצי מיליארד ציפורים נודדות מעל ישראל בדרכן לאפריקה. לציפורים אלה אין חוש ריח וישנו חשש כי הן ינסו לשתות מהנפט. רשות הטבע והגנים הציבה פקחים בשעות הלילה בשמורה על מנת למנוע מהציפורים לנחות בסמוך לזיהום. בנוסף, אנשי הרשות אוספים את זרעי עצי השיטה אשר נספגו בנפט על מנת למנוע הרעלת בעלי חיים שינסו לאכול אותם.

בעוד שבוע מהיום תובא לאישור הממשלה תוכנית נרחבת לשיקום האזור עליה שוקדים בימים אלה המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים. גיבוש התוכנית ופעולות השיקום הנעשות בימים אלה בשמורה, מתבצעות במקביל לחקירה פלילית של המשטרה הירוקה הבוחנת את כלל הנסיבות שהביאו לאירוע, תפקוד הגופים ומידת האחריות לתוצאות הקשות.