המשטרה: יאיר ביטון, מבעלי ב.יאיר, הלבין כספים לארגון פשע

על פי ממצאי החקירה שניהלו המשטרה ורשות המסים, גורמי פשיעה חברו לביטון, בעל השליטה בב.יאיר, והקימו חברה קבלנית על מנת שזו תבצע פרויקטים של מגורים ותזרים כספים לארגון הפשע ■ המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ביטון

רשות המסים והמשטרה סיימו את החקירה בפרשת חברת הבניייה ב.יאיר . ממצאי החקירה כפי שפורסמו הערב (א') מעלים כי גורמי פשיעה חברו ליאיר ביטון, בעל השליטה בחברת ב.יאיר והקימו בשנת 2007 מעין "חברת קש" קבלנית על מנת שזו תבצע פרויקטים של מגורים עבור התאגיד הציבורי ב.יאיר ותזרים לארגון הפשע מיליוני שקלים.

עוד עולה כי המיזמים והקשרים העסקיים בין החברות היוו מנגנון שיטתי להזרמת סכומי כסף גבוהים לארגון הפשיעה ולמימון פעילויותיהם, בין היתר באמצעות מתן הטבות ברכישת נדל"ן והקצאת כלי רכב, תוך ריקון החברה הקבלנית מנכסיה. מנגנון שיטתי זה פעל בין השנים 2007-2013, לרבות בעת שאותו גורם בארגון הפשיעה שהה כאסיר בכלא בארה"ב. בנוסף, החברה הקבלנית פעלה תוך שהיא נחזית להיות "קבלן רשום" מבלי שהיה ברשותה אישור כמבוקש על פי חוק, זאת באמצעות דיווח כוזב והצגת מצג שווא.

בחודש מאי השנה, בתום חקירה סמויה ממושכת ומורכבת, החלה החקירה הגלויה ובמהלכה בוצעו מגוון פעולות חקירה על ידי יחידת להב 433 יאחב"ל ויחידת יהלום ברשות המיסים ובכלל זה, בוצעו חיפושים בזירות שונות, נחקרו עשרות מעורבים, חלקם נעצרו, נתפסו מסמכים רלוונטיים ונבחן היקף חומרים נרחב. כמו כן בוצעו פעולות אכיפה כלכלית ובמסגרת זו נתפסו נכסים וכספים בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים, בהלימה להיקף הכספי המוערך של העבירות, זאת לצורך בקשת חילוט.

ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי קיבל את עמדת ר' להב ור' יאחב"ל לפיה התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, עבירות בתאגיד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על חוק תכנון ובניה, עבירות מס, עבירות על פי פקודת פשיטת רגל וזאת על ידי יאיר ביטון, בעלי החברה הקבלנית והחשודים המקושרים לארגון הפשיעה הנדון.

יודגש כי לא התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות במסכת המרמה והלבנת ההון המתוארת על ידי חברת ב.יאיר הציבורית או על ידי מי מנושאי המשרה בה, כאמור למעט החשוד יאיר ביטון.

תיק החקירה יועבר לפרקליטות מחוז ת"א אשר ליוותה את חקירת הפרשה לעיון והחלטה.