מה כבר לבני אמרה?

העיתונאים קפצו על ההזדמנות כדי להוכיח שהם לא תמיד נגד נתניהו

ציפי לבני / צילום: חן גלילי
ציפי לבני / צילום: חן גלילי

הכי מגוחך זה שהמתלהמים הקלאסיים בליכוד הם אלה המביעים זעזוע עמוק מאמירותיה של ציפי לבני בתוכנית "מצב האומה" (13.12.14). אפילו "הפה הגדול" מירי רגב מצאה לנכון לומר מילה או שתיים בסגנונה העדין, התרבותי. וגם ישראל כ"ץ, המפרסם בפייסבוק שלו מכתמים ומחשבות שלא יביישו אף ילד בגן. בקיצור, לבני זרקה להם עצם יבשה לגמרי, והמתלהמים נוגסים בה כאילו הייתה סטייק עסיסי.

מה זה "אימפוטנט"?

בואו נראה על מה בכלל מדובר. וכך אמרה לבני: "חשבתי שרוטציה או שני ראשי ממשלה בפוטנציה, זה עדיף על ראש ממשלה באימפוטנציה". מה פה לא בסדר? המילה "אימפוטנציה"? הרי ברור שהכוונה היא שראש הממשלה אינו מתפקד כראוי. לא כגבר, כמובן, אלא כמנהיג הממשלה. אם לבני הייתה אומרת שנתניהו אינו מתפקד, זה היה בסדר? הרי גם לזה אפשר להדביק משמעות מינית, אם נורא רוצים. בביטוי אימפוטנציה השתמשו בלי סוף בדיונים פוליטייים בכל מדינות העולם, בכל הזמנים. אף אחד לא חשב שיש בכך משהו פסול. אבל אניני הטעם של הליכוד אינם יודעים את נפשם מרוב זעזוע.

הזבל והג'ורה

או שמא יצא הקצף על אמירה אחרת של לבני: "החלטנו מראש (לבני והרצוג) שלא נריב מי שוטף כלים, מי עשה כביסה, אנחנו שנינו נוריד את הזבל". מירי רגב, האשה המכונה על ידי חבריה ויריביה "הג'ורה", לא מצליחה להתאושש מההלם שאחז בה למשמע המילה "זבל". אבל אם לא מחפשים בכוח, אז מה בעצם יש כאן? לבני המשילה את האיחוד עם הרצוג לזוג נשוי, ובהקשר זה ציינה שטיפת כלים ושאר עבודות בית, שהורדת זבל היא אחת מהן. אז שוב ושוב - מה הבעיה? מה פה לא תקין? מה גם שמדובר בתוכנית הומור וסאטירה.

אתה רואה, נתניהו?

יש גם עיתונאים שהחליטו כי נפלה לידיהם הזדמנות להוכיח שהם לא "תמיד" נגד נתניהו, כפי שהוא טען לפני כמה ימים, ובעצם כפי שהוא טוען תמיד כאשר הוא שרוי במצוקה. והנה לבני אמרה מה שאמרה, והם כותבים ומעבירים לראש הממשלה מסר: "אתה רואה, נתניהו? לא רק אותך אנחנו מבקרים, אלא גם את מבקריך". העובדה שאין עילה לביקורת לא נחשבת. מה הבעיה לעשות "משהו" מכלום, כאשר זה מתאים? הם הרי עיתונאים, לא?

קדימה, טוקבקיסטים

אני כבר רואה ושומע את הטוקבקים מבית היוצר של תומכי ימין וליכוד שאינם מסוגלים להתמודד עם דעות שונות משלהם. חזקה עליהם שהם יבקרו את לבני (ואותי) בסגנון שלו לבני (או כל אחד) היה משתמש בו.