בשל המצוקה הכלכלית בהתאחדות: יורו הנשים עד גיל 19 לא יתקיים בארץ

הטורניר, שהיה אמור להתקיים בישראל ביולי 2015 - יעבור ככל הנראה לשווייץ, בשל עלות של 4 מיליון ש' אותה לא מסוגלת ההתאחדות מוכת הגירעון לממן

עופר עיני / צלם: איל יצהר
עופר עיני / צלם: איל יצהר

אם לא תחול התפתחות יוצאת דופן ששווייה 4 מיליון שקל - יעבור טורניר גמר אליפות אירופה לנערות עד גיל 19, שיועד להתקיים בישראל בין ה-15 ל-27 ביולי 2015, למגרשים של אופ"א שנמצאים ליד המטה שלה, בניון, שווייץ.

הסיבה, איך שלא מסתכלים על כך, קשורה לגירעון הכספי העצום שיש בהתאחדות לכדורגל. בהודעה הרשמית שפרסמה אתמול (ב') ההתאחדות דובר אמנם על הרצון של אופ"א להעביר את רוב הטורנירים הקטנים אליה הביתה - מה שנכון - אבל אם ההתאחדות לכדורגל הייתה מתעקשת, הרי שהטורניר היה מתקיים בארץ בכל מקרה.

אופ"א לא מחפשת לחסוך כספים - יש לה עודף תקציבי של כ-1.5 מיליארד אירו, אך טורנירים קיקיוניים שאין להם שום סיכוי לאכלס קהל גדול, היא מעדיפה לקיים בתנאים חסכוניים יותר. אופ"א משקיעה בטורניר מעין זה כמיליון אירו, אבל המדינה המארחת מחויבת להשלים 800 אלף אירו מעצמה (אותם 4 מיליון שקל חסרים). בטורניר יורו הצעירות עד גיל 21 שהתקיים לפני שנה וחצי בישראל, בהצלחה יתרה - לקח על עצמו מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר (שהתפטר לפני מספר שבועות), לגייס את הכסף בעצמו כדי לממן את האבטחה - וגם "הפיל" על המדינה את מימון השיטור. נכון לעכשיו, נוכח הוואקום המנהיגותי שנוצר בשל הקדמת הבחירות והרצון של שרת הספורט, לימור לבנת, לפרוש מהחיים הפוליטיים - אין סיכוי שהממשלה תאשר הקצבה של 4 מיליון שקל להשלמת הכיסוי התקציבי.

הסיכוי לגייס ספונסרים קלוש בשלב הזה, וההערכה היא כי יו"ר ההתאחדות, עופר עיני, שעסוק בעיקר בכיסוי הגירעון ובהתייעלות חסרת תקדים בתולדות ההתאחדות - יוותר על הטורניר, שישראל זכתה באירוח שלו ב-2012. גורם בהתאחדות אמר אמש: "יש די פילנתרופים שהמדינה הייתה יכולה לגייס לטובת נערות ישראליות צעירות".