הופקדה תוכנית שתאפשר הגדלת זכויות בנייה בגבעתיים

התוכנית נועדה להגדיל את זכויות הבנייה במגרשים הציבורים בבעלות עיריית גבעתיים להיקף זכויות של עד 275% בנייה עיקריים עבור מבנים עד גובה של 6 קומות וכן להוסיף שימושים למבני הציבור

פרויקט פינוי בינוי בגבעתיים / צילום: תמר מצפי
פרויקט פינוי בינוי בגבעתיים / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב, בראשות גילה אורון, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית להגדלת זכויות בניה והוספת שימושים נוספים למגרשים ומבני ציבור בעיר גבעתיים. מטרת התוכנית היא התמודדות העירייה עם המחסור הצפוי בשטחי ציבור עם התקדמות תהליכי התחדשות עירונית בעיר.

התוכנית נועדה להגדיל את זכויות הבנייה במגרשים הציבורים בבעלות עיריית גבעתיים להיקף זכויות של עד 275% בנייה עיקריים עבור מבנים עד גובה של 6 קומות וכן להוסיף שימושים למבני הציבור הכוללים מתקני משחקים, גינות ציבורית, רחבות ציבוריות, שבילי הולכי רגל וחניונים ציבוריים.

התוכנית אמורה לתת פתרונות להליך ההתחדשות העירונית המתרחש בעיר גבעתיים בדרך של פינוי בינוי וקידום היתרים מכוח תמ"א 38. "ציפוף והגדלת אוכלוסיית העיר מחייב להגדיל את היצע מבני הציבור אך לאור המספר המוגבל של המגרשים בבעלות עירונית הליך העצמת הזכויות למבני הציבור והגבהתם הינו בלתי נמנע", נמסר ממשרד הפנים.

התוכנית מאפשרת להציב מתקני משחקים, גינות ציבוריות ושבילים כחלק ממתחם מבני הציבור וזאת כדי לאפשר לציבור הרחב להינות משטחי מבני הציבור בשעות אחר הצהריים ובסופי שבוע כאשר המבנה הציבורי סגור.

התוכנית גם מציעה פתרון אפשרי למצוקת חניה שעתידה לגדול בעקבות פרויקטים של התחדשות עירונית על ידי הקמתם של חניונים ציבוריים עירוניים במתחם מבני הציבור ברחבי העיר. ממשרד הפנים נמסר עוד בהקשר זה כי "במסגרת התקנות לתכנון ובנייה העירייה יכולה לגבות תשלום עבור קרן חניה עירוני כתחליף לחניה בתחום המגרש הפרטי, באופן זה הרשות המקומית יכולה לקדם את הקמתם של החניונים הציבוריים בפרק זמן של כ-10 שנים. כדוגמא לאחרונה החליטה עיריית גבעתיים לגבות תשלום עבור קרן חניה לטובת הקמת שלושה חניונים ציבוריים בעיר , ברחוב שינקין בסמיכות לבניין העירייה, בדרך רבין בסמיכות לבית הורד וברחוב ערבי נחל באיזור הסיטי של גבעתיים".

את התוכנית ערכה אדריכלית רותי שרת ויזם התוכנית הוא מהנדס עיריית גבעתיים אדריכל אריאל בלכר.