זוכה בלוטו תובע את דיסקונט: דחפו לי הלוואות ב-12% ריבית

הזוכה המאושר טוען בתביעה: בנק דיסקונט שם לי את הכסף בפיקדון שלא על דעתי ושכנע אותי לקחת הלוואות בריביות גדולות ■ דיסקונט דוחה את הטענות: "לאחר השקעת כספים בפקדונות שונים על ידי התובע, הוא החל לבצע משיכות לא בתחנות היציאה, דבר הכרוך בקנס"

ש', תושב הצפון, הגשים חלום של כל אזרחי ישראל באשר הם כאשר זכה בפרס הראשון בלוטו ב-2009. סכום הזכייה היה מעט יותר מ-8 מיליון שקל, ולאחר מס נשארו לש', לטענתו, 6.5 מיליון שקל.

"התחושה של הזכייה הייתה עילאית, חלום, חלום", אמר ש' בראיון לתוכנית "הכל כלול" בערוץ 10. "הודעתי לבנק דיסקונט על הזכייה ואז הם עשו מן ישיבה והמנהל זימן אותי עם עוד שלושה פקידים והם מחליטים להפקיד את הכסף, את כל הכסף. הם שמים אותו בפיקדון לא על דעתי. אחרי זמן מה אני מבקש את הכסף שלי, בהתחלה הם נותנים, אבל לאחר תקופה הם מודיעים לי שזה בפיקדון ושאם אני ארצה את הכסף אצטרך לשלם קנס של בין 200 ל-300 אלף שקל".

בשלב זה ניסה ש' ההמום, לטענתו, להסביר לבנקאים שהבנק הוא שהחליט לשים את כספו בפיקדון, אבל הם הסבירו שהוא זה שהפקיד. "בשלב זה הבנק אמר לי: אוקיי, אתה לקוח שלנו, אין בעיה - בוא ניתן לך כסף". ש' הוכנס למשרדו של סגן מנהל הסניף שהציע לו למשוך כסף בהלוואות.

"רציתי לקנות בית, רציתי לעזור למשפחה, רציתי לשלם חובות קטנים שהיו לי", אומר ש'. "הם לקחו את הכסף ושמו אותו ב-1% ריבית ואז התחילו לתת לי הלוואות בריבית של 11.8%. זה נגמר בזה שהם לקחו לי ריביות ממש ענקיות ואחרי תקופה גם הגדילו לי את האשראי".

ש' מתכוון לתבוע את הבנק. לדבריו, רק על ריביות נגרם לו הפסד המסתכם בכ-800 אלף שקל. לדבריו, הוא כן הצליח לרכוש בית ומכונית בכספי הזכייה. הוא מעיד כי הפסיק למלא לוטו ומייעץ לממלאים "לחשוב טוב טוב איפה שמים את הכסף".

תגובת בנק דיסקונט: "הבנק דוחה בתוקף את הטענות. לאחר השקעת כספים בפקדונות שונים על ידי התובע, הוא החל לבצע משיכות לא בתחנות היציאה, דבר הכרוך בקנס. הבנק מסר לתבוע בזמן אמת את כל האינפורמציה הנחוצה לקבלת החלטתו והדגיש שההחלטה לקבל אשראי במקום לשבור חיסכון גורמת לו הפסד".