הוארך מעצרו של בנצי גופשטיין, מנהיג ארגון להב"ה

גופשטיין נעצר בחשד לגזענות ולאלימות ■ יחד עם גופשטיין נעצרו תשעה פעילי להב"ה נוספים

אזיקים / צלם: פוטוס טו גו
אזיקים / צלם: פוטוס טו גו

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ג') את מעצרו של בנצי גופשטיין, מראשי ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), שנעצר בידי משטרת מחוז ש"י בחשד להסתה לגזענות ולאלימות. יחד עם גופשטיין נעצרו תשעה פעילי להב"ה נוספים. המעצרים באים על רקע הגשת כתב האישום נגד שלושה פעילים אחרים בארגון שנעצרו בימים האחרונים בחשד להצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים.

ארגון להב"ה, הפועל במטרה למנוע נישואים בין יהודים לגויים, בלט בחודשים האחרונים בפעילות שנויה במחלוקת כגון ההפגנה שנערכה מחוץ לאולם בו נערכה חתונתם של זוג יהודי-ערבי. בעניין אחר קרא גופשטיין פומבית לראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנוע מבנו להמשיך ולצאת עם זוגתו שאינה יהודייה.

עורך דינו של גופשטיין, פעיל הימין איתמר בן גביר, טען בדיון לאפליה כנגד גופשטיין ולאכיפה מגמתית של החוק כנגד פעילי ימין. כשמדובר באנשי שמאל, אמר בן-גביר, "תיק אחרי תיק אחרי תיק נסגר מכל מיני טעמים של חופש הביטוי, ואילו כאן במקרה הזה באים בעבירות שחלקן, לכאורה, בוצעו לפני שנים, ואומרים כאן המשיב דיבר ככה, וכאן הוא אמר ככה, וכתב ככה, ותמהני מדוע הוחלט לפתוח בחקירה אלמלא היה לחץ של השמאל", דברי בן-גביר.

"מעמדו של חופש הביטוי הינו מעמד מוצק ואיתן כזכות על, ולפיכך על החברה לשאת אף אמירות "בעייתיות", אשר אינן נמצאות בלב הקונצנזוס, ואף כאלה הנמצאות במקרי קיצון", פסק השופט איתן קורנהאוזר. "יחד עם זאת", פסק, "הזכות לחופש הביטוי איננה מוחלטת, כאשר החברה והמחוקק מצאו לנכון להגן על זכויות שונות בשורה של הוראות חוק, ובהן אלה המיוחסות לגופשטיין", דברי השופט. "בהתחשב בכל האמור לעיל, אני מוצא כי יש לאפשר למבקשת להמשיך בחקירה כשגופשטיין נתון במעצר, ונוכח התייחסותי למסמך שהוצג לפני, אני מורה על הארכת מעצרו של גופשטיין", פסק השופט קורנהאוזר. גופשטיין יהיה נתון במעצר עד ליום חמישי.