ביבי אאוט, כחלון אין: המגמות החמות של בחירות 2015

רשתות חברתיות במקום עיתונות; גנרלים במקום פעילים חברתיים; הטלת רפש אישי במקום אידיאולוגיה; ושיתופי פעולה מפתיעים במיוחד ■ היועצים הפוליטיים הבכירים של השנים האחרונות התאספו כדי לסמן את הטרנדים החמים של הבחירות הקרובות

ציפי לבני יאיר לפיד / צילום: דוברות הכנסת
ציפי לבני יאיר לפיד / צילום: דוברות הכנסת

לפני הכול, הסתייגות: הליגה הפוליטית עוד לא נפתחה, הרשימות טרם הוגשו, אנחנו עדיין בשלב גיבוש הקבוצות, ואין לדעת מי יחבור, יערוק או יפרוש בעקבות הפריימריז - כך שלא מעט ממה שתקראו בכתבה הזו הוא בגדר הימור.

ועדיין, סדרת שיחות עם יועצים אסטרטגיים חושפת הערכות שחוזרות על עצמן שוב ושוב, בניואנסים כאלה ואחרים, באופן המאפשר לנו, בשלב המוקדם הזה של המשחק, לנסות ולנבא איך ייראו הבחירות הקרובות, מה יהיו הנושאים המרכזיים בהן, ומה נזכור מהן אחרי ה-17 במארס.

אותם יועצים, אגב, עשויים לעבוד מטעמן של אחת המפלגות. נכון לעכשיו רק ניסים דואק הצהיר באופן גלוי כי יעבוד עם מרצ במערכת הבחירות. רונן צור סירב לנקוב בשמות המועמדים שלהם ייעץ, וליאור רוטברט ציין שהוא "עובד עם דמויות". כל היתר - טל אלכסנדרוביץ'-שגב, משה דבי, תמי שינקמן, בני כהן, אמיר דן, ליאור חורב ואחרים - הצהירו שנכון לעכשיו אינם מייעצים למפלגה כלשהי בבחירות הקרובות.

והנה כבר קיבלנו מאפיין ראשון של הבחירות האלה, על חשבון הבית: יועצי התקשורת הפוליטיים שהיו במגרש עד כה, ככל הנראה (וזה כמובן עשוי להשתנות) ייעדרו מהמערכה הנוכחית.

*** הכתבה המלאה - במגזין G