"אני יותר ישראלית מהרבה אנשים שנולדו כאן"

אם יש משהו שמכעיס את לטיסיה בק, הוא שמפקפקים בישראליות שלה; בריאיון ל-G היא מסבירה איך הפכה לישראלית הראשונה בסבב הגולף הבכיר לנשים

לטיסיה בק / צילום: נמרוד גליקמן - באדיבות איגוד הגולף בישראל
לטיסיה בק / צילום: נמרוד גליקמן - באדיבות איגוד הגולף בישראל

על סיפורים כמו זה של הגולפאית הישראלית לטיסיה בק, שומעים בארץ בדרך כלל מאוד מרחוק. הורים ששולחים את בתם בת ה-14 לבדה אל אקדמיית ספורט מובילה בארצות הברית, על מנת שתנסה לממש את הפוטנציאל הגלום בה ותהפוך לספורטאית מקצוענית, הוא סיפור שמוכר יותר מקריירות כמו זו של הכדורגלן ליאו מסי, שהגיע כילד מארגנטינה לאקדמיית הכדורגל של ברצלונה, או של מריה שראפובה, שבגיל דומה הגיעה מרוסיה לפלורידה והפכה עם השנים לאחת הטניסאיות הטובות בעולם, ולמרוויחה ביותר שבהן.

כמו שראפובה, גם בק נחתה בפלורידה, באקדמיית IMG המפורסמת. "היינו רואים את שראפובה ואת האחיות וויליאמס מתאמנות שם", היא מספרת בשיחה עם G. "זו אקדמיה מאוד נחשבת, שהתחילה עם אקדמיית הטניס של המאמן ניק בוליטיירי, והתפתחה לכדורסל, לכדורגל, לבייסבול ולגולף. בגולף היינו בסביבות 160 שחקנים מכל העולם, ובקבוצה שלי היינו שישה שחקנים על מורה.

"את מקבלת אפשרות לבחור את לוח הזמנים שמתאים לך - אני בחרתי בגולף בבוקר ובלימודים אחר הצהריים. בכל יום משמונה בבוקר כבר הייתי על המגרש, לפעמים אפילו לפני, אחר כך חדר כושר. חמש שעות ביום אימונים, כשהמשך היום מוקדש ללימודים. המימון היה על המשפחה - עלות שיכולה להגיע ל-80 אלף דולר בשנה - אבל אחרי שנה, האקדמיה כבר נתנה לנו הנחה".

*** הכתבה המלאה - במגזין G