שעון החול של ערוץ 10 אוזל: עשרה ימים לחילוט ערבויות

חילוט הערבויות העומדות על כ-43 מיליון שקל, נדרש לאור העובדה שהערוץ לא שילם את חובו לרשות השנייה שעומד על 36 מיליון שקל

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

הרשות השנייה מציבה לערוץ 10 דד-ליין ומחליטה לחלט בתוך 10 ימים את ערבויותיו. כך החליטה היום (ד') מועצת הרשות השנייה בראשותה של אוה מדז'יבוז'.

חילוט הערבויות העומדות על כ-43 מיליון שקל, נדרש לאור העובדה שהערוץ לא שילם את חובו לרשות השנייה שעומד על 36 מיליון שקל. על פי מדז'יבוז' החוק מחייב את חילוט הערבויות לאלתר, לאור העובדה שהערוץ לא השלים את הצעדים לקבלת רישיון או להבאת משקיע, אולם על מנת לאפשר לו לשלם את חובותיו, העניקה לו 10 ימים נוספים.

"אין מנוס בעת הזו מלפעול בהתאם לחובתה הציבורית של המועצה למימוש ערבויות ערוץ 10", אמרה מדז'יבוז'. "במיוחד לאור העובדה שעד היום ערוץ 10 לא הגיש בקשה מעודכנת לרשיון ולא שילם את חובותיו. אי נקיטת צעד זה יהווה הפרה מהותית של הזיכיון, וכן פגיעה בשוויון בין הזכייניות השונות של הרשות השנייה. יחד עם זאת החילוט לא יהיה מיידי אלא בתוך עשרה ימים על מנת לאפשר לערוץ להשלים את חובותיו ולהציג משקיע".

בטרם קיבלה החלטה, קיימה המועצה שימוע להנהלת ערוץ 10 בהשתתפות המנכ״ל יוסי ורשבסקי, ונציגת בעלי המניות של הערוץ, אירית אילוז. יו"ר המועצה, אוה מדז'יבוז', אמרה כי "המועצה השהתה עד כה את הליך חילוט הערבויות של ערוץ 10 למרות חובותיו, וזאת לאור החשיבות שהיא רואה בקיומם של שני ערוצים מסחריים ושתי חברות חדשות עצמאיות, וכן לאור הצהרות מנהלי הערוץ לפיהן הערוץ מגייס בימים אלה משקיע אשר יאפשר תשלום החובות ואת המשך קיום שידורי הערוץ. במקביל, המועצה פעלה כל העת החל מיום כניסתה לתפקיד בניסיון למצוא פתרון אשר יאפשר את תשלום החוב שנצבר וכן את המשך שידורי ערוץ 10".

עוד במסגרת הישיבה אושרה התפטרותו של מנכ"ל הרשות, שי באב"ד, ונכנסה לתוקף מידי. אוה מדז'יבוז' הודיעה כי תודיע בימים הקרובים מי ימלא את מקומו ברשות עד לבחירת מנכ"ל קבוע. ההכרעה תהיה בין היועצת המשפטית הילה שמיר ובין סמנכ"ל הכספים ניר שוויקי.