לא ריאליטי: רשת משכה את "אמהות" מתחרות פרסי הטלוויזיה

האקדמיה ביקשה לקטלג אותה כסדרת דוקו-ריאליטי, בעוד שברשת מתעקשים כי מדובר בסדרת תעודה לכל דבר

זכיינית ערוץ 2 "רשת" החליטה לא להגיש את הסדרה "אמהות" לפרס הטלוויזיה, לאחר שהאקדמיה ביקשה לקטלג אותה כסדרת דוקו-ריאליטי, בעוד שברשת מתעקשים כי מדובר בסדרת תעודה לכל דבר. "אמהות" הציגה את חייהן של 6 נשים אמהות על סגנון ההורות הייחודי לכל אחת מהן ובהן ח"כ גילה גמליאל, העיתונאית נטשה מוזגוביה והסופרת נועה ירון-דיין.

במכתב שנשלח מטעם רשת לאקדמיה לטלוויזיה ואשר הגיע לידי "גלובס", נכתב כי "רשת מבקשת להודיע כי הסדרה "אימהות" על פי הבנתה המקצועית איננה סדרת דוקו-ריאליטי אלא סדרת תעודה, וזו הקטגוריה היחידה בה "רשת" מוכנה לכלול את התכנית.

"באם הנהלת האקדמיה תתעקש על סיווג הסדרה 'אימהות' כסדרת דוקו-ריאליטי לא תהיה לנו ברירה אלא להוציא את התכנית מהתחרות. אנו מצרים על כך שהחלטות הנהלת האקדמיה, לעניין סיווג תכניות במסגרת תחרות פרסי הטלוויזיה, נעשית בחוסר שקיפות, חוסר מקצועיות, ללא כללים מוגדרים ומקובלים, ומבלי לשתף את זכייני הטלוויזיה בישראל".

מוקדם יותר השבוע פרסם אתר וואלה כי גם הסדרה "בייבי בום" של ערוץ 10 לא תוגש לתחרות, מאותן סיבות בדיוק.

מנכ"לית האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה אילנה שרון אמרה בתגובה, כי "רצונם כבודם. הקטגוריות בתחרות נקבעות על ידי ההנהלה והיא ריבונית להחליט על הקטגוריות שלה. אם זה לא מתאים למישהו, אז זה לא מתאים. הוועדה ישבה ודנה פעם אחר פעם ועל פי החלטת הוועדה, מבחינת תחרות האקדמיה יש לה אלמנטים של דוקו ריאליטי. זו זכותה הבלעדית של האקדמיה".