הוגש כתב אישום נגד חברה שספינתה זיהמה את מפרץ אילת

לפי האישום, מספינה של Corsas Shipping Company נשפכו בנובמבר 2013 כ-15 טון דלק שזיהמו את מפרץ אילת וסיכנו מתרחצים ובעלי חיים באזור

מלונות אילת / צילום: תמר מצפי
מלונות אילת / צילום: תמר מצפי

כתב אישום הוגש כנגד חברת "Corsas Shipping Company" בגין זיהום מי הים במפרץ אילת - כך נחשף בגלי צה"ל.

בנובמבר 2013 נשפכו מספינת החברה לים כ-15 טון דלק כאשר עגנה הספינה במפרץ. הזיהום הגיע לחופי הרחצה באילת וסיכן את המתרחצים וגם את בעלי החיים באזור. הטיפול בזיהום ארך כ-10 ימים ועלה יותר מ-500 אלף שקל, שהושקעו בשאיבת השמן. בזמן זה גם הוגבלה הרחצה בחוף.

בעקבות האירוע פתח המשרד להגנת הסביבה בחקירה, ממנה עלה כי "תחזוק לקוי ורשלני" של האוניה הוא שגרם לסדקים במיכלי הדלק שלה". החקירה הסתיימה, ולפני כמה שבועות המשרד הגיש לבית המשפט השלום באילת תביעה נגד החברה, רב-החובל והמכונאי הראשי של הספינה. אם התביעה תתקבל, הקנס נגד החברה יכול להגיע ללמעלה ממיליון שקל.

המקרה שקרה לפני שנה הוא דוגמה למה שיכול היה לקרות אם הנפט שדלף בערבה היה מגיע עד למפרץ אילת. מפרץ אילת הוא מקום רגיש במיוחד לזיהום בגלל שוניות האלמוגים הנדירות בארץ שנמצאות בו. בנוסף, זיהום הים משפיע גם על עסקי התיירות ומפעלי ההתפלה באזור. זו הסיבה גם לרגישות שמגלים ארגוני סביבה לפגיעה באזור.

מנהל התחנה למניעת זיהום ים של המשרד להגנת הסביבה באילת, אלי ורבורג, אמר לגלי צה"ל כי "מזל שזה לא הגיע לים. אני לא יכול לחשוב מה היה קורה. הנזקים על הקרקע קשים מאוד, ויש מקומות שבוצע בהם ניקוי בלית-ברירה, והמקום נראה כמו מחצבה".