סוחר המט"ח שנעלם עם 200 מיליון דולר מכספי משקיעים

ה"טלגרף" מדווח על עוקץ של סוחר מט"ח בשם ג'ו לואיס שנעלם עם כספי משקיעים בריטיים, ביניהם שחקני כדורגל וגולף מפורסמים

ג'יימס וג'ו לואיס/ businessinsider
ג'יימס וג'ו לואיס/ businessinsider

סוחר מט"ח בריטי שנעלם עם 130 מיליון ליש"ט (כ-200 מיליון דולר) מכספי משקיעים מואשם בהונאה ונמלט עם הכסף, במה שמסתמתן כפרשת הונאת המשקיעים הגדולה בהיסטוריה המודרנית בבריטניה.

סיפורו של ג'ו לואיס בן ה-59 מובא ב"טלגרף" הבריטי, כאשר לפי הדיווח בין לקוחותיו נמנים שחקני כדורגל וגולף מפורסמים.

לפני מספר ימים שלח לואיס מייל ללקוחותיו בו ציין כי החברה שלו, JL Trading, הפסיקה למעשה לפעול עוד בשנת 2009, לאחר שספגה הפסדים כבדים בשוק המט"ח.

הוא הודה במייל כי המשיך לקחת כספים ממשקיעים ב-5 השנים האחרונות בתקווה שהמצב ישתנה לטובה, אך כל מאמציו עלו בתוהו.

לפני כחודש טענו חלק מהמשקיעים כי ניסו למשוך כספים ולא הצליחו, ואילו לואיס השיב להם כי מדובר ב"תקופה מורכבת" עבור החברה, ושחרר 126 מיליון ליש"ט מברוקר אמריקאי.

ב-3 בדצמבר שיגר לואיס מייל כללי למשקיעים וכתב: "משקיע יקר, אני מודיע לך שחברת JL Trading מפסיקה לבצע עסקאות. החברה איבדה כמעט את כל נכסיה, ואין כמעט סיכוי להשיבם".

הוא הודיע באותו מייל כי החברה הפסיקה לסחור עוד ב-2009, ואמר שלא יעביר עוד תשלומים ללקוחות. הוא התנצל בפני המשקיעים עבור ההפסדים והסביר שניסה להחזיר את הכספים.

לואיס, אב לשניים, הקים את החברה לפני כעשור ובשיאה העסיק כ-30 עובדים. הוא מגורר בפנטהאוז ונשוי לאישה ממוצא טורקי. הוא הצליח לפתות משקיעים עם הבטחות להחזרים חודשיים נאים, והם מצידם התרשמו מאורח החיים הראוותני שלו, שכלל בין היתר השתתפות בתחרויות גולף במקומות אקזוטיים כמו תאילנד.

בנו, ג'יימס לואיס, אמר ל"טלגרף" כי "הוא לא חי חיים ראוותניים. אני לא יודע איפה הכסף. אני שמח לשתף מידע עם רשויות החוק. הכול נעלם. אין שום נכסים שאני מודע להם".