"הזדמנות ראשונה": מיזם מקורי חדש של סטודנטית לעיצוב

חנות פופ-אפ למוצרי מעצבים צעירים נפתחת במתחם התחנה, ביוזמת סטודנטית לעיצוב במכון הטכנולוגי בחולון

איך עסק נולד? בתחום העיצוב התשובה לא קלה, ומעצבים רבים מחפשים אפיקי שיווק ופיתוח למוצריהם בין ירידי מעצבים מזדמנים וחנויות מעטות המציעות עיצוב מתוחכם. מיזם מקורי של סטודנטית לעיצוב במכון הטכנולוגי בחולון עומד מאחורי החנות "הזדמנות ראשונה", שנפתחה במתחם התחנה למשך חודש בלבד (עד 10.1).

חנויות מסוג זה מפעילים סטודנטים לעיצוב בדרך-כלל לצד תערוכת הבוגרים בסיום שנת הלימודים. אולם בתוך כותלי האקדמיה הם זוכים למעט מאוד קהל - בעיקר של קרוביהם וידידיהם. כאן נעשה ניסיון לצאת למבחן השוק - מול הקהל הרחב שתופס את היצע המוצרים כמו בכל אחת מהחנויות הסמוכות. יש בכך גם היבט של חינוך הציבור להתייחס באהדה ובחיבה למוצרי הסטודנטים, המיוצרים בסדרות קטנות.

מאחורי החנות עומדת גלי לוי, סטודנטית לעיצוב תקשורת חזותית, שזכתה במקום הראשון בתחרות המיזמים Make your move, שנערכה בספטמבר. בכספי הזכייה לוי מממנת את חנות הקונספט, ואת הקניינות ערכה בקרב סטודנטים ובוגרים טריים ממוסדות עיצוב ברחבי הארץ. בחנות מוצגים פריטי אופנה ותכשיטים, אביזרים שימושיים וקישוטים לבית, לחדרי ילדים, למטבח ועוד.

מטרת הפרויקט היא להגביר את המודעות של הקהל לעבודות המעצבים הצעירים, ולסייע למעצבים בתחילת דרכם להתפתח, לפתוח דלתות ולהתקדם לכיוון של עסק פעיל. כפי שמנסחת זאת לוי: "להיות מסוגלים להפוך את התחביב והמקצוע לפרנסה".

אולם לא מדובר בתחביב במובן של עיסוק לשעות הפנאי, אלא למעשה בהשכלה ועבודה יצירתית שאמור להגיע לנפח פעילות ויעילות ייצור ושיווק, שיצדיק הגדרה עסקית. לוי עצמה אמנם לומדת עיצוב אך נראה שהתחום היזמי והעסקי מפותחים אצלה באופן אינטואיטיבי.

לוי מספרת: "בגיל 19 עברתי אירוע מכונן. נסעתי בעקבות אחי לעבוד בדבלין ויום אחד כאב ראש חזק התפתח למפרצת במוח שהובילה לניתוח מסוכן ולתהליך שיקום ארוך בבית לוינשטיין. האירוע הקשה הזה גרם לי להבין שאסור לוותר על חלומות, כי החיים קצרים. השלמתי בגרויות, עבדתי קשה והתקבלתי ללימודי עיצוב".

את החנות הזמנית פתחה, כאמור, בכספי מלגת יזמות שזכתה בה והפכה אותה ל"סיד מאני" לסטארט-אפ המסחרי הקטן שהיא מפעילה. "האתגר הבא שלי הוא למצוא דרך לסייע לי ולחבריי להתחיל את הדרך המקצועית שלנו ברגל ימין. אני מאמינה שהמיזם שלי יצליח לסייע לסטודנטים ובוגרים לממש את הפוטנציאל ומקווה שנוכל להמשיך הלאה, מעבר לזמן מתוכנן".