חג שמח בוול סטריט: דאו ג'ונס ו-S&P 500 טיפסו לשיאים

ראסל 2000 זינק ב-16% מאוקטובר; סוחר מניות בוול סטריט: "המניות הקטנות משלימות פערים מול הגדולות" ■ הדאו ג'ונס מתבסס מעל 18,000 נקודות - טס ב-175% מתחילת השוק השורי ב-2009

וול סטריט    / צלם: בלומברג
וול סטריט / צלם: בלומברג

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ו') בעליות שערים במחזורים נמוכים ב-60% מהממוצע על רקע חג המולד, מה שלא הפריע למדדים לרשום שיאים. במרבית בורסות אירופה לא התקיים היום מסחר בגלל החג. בארה"ב, הדאו ג'ונס שבר שיא בפעם ה-38 השנה, S&P 500 עלה גם כן לשיא, הנאסד"ק טיפס לרמה הגבוהה ביותר מאז מרץ 2000 וסגר מעל 4,800 נקודות, ומדד ראסל 2000 גם כן רשם שיא והשלים זינוק של כ-16% מה-13 באוקטובר. היום לא פורסמו נתוני מקרו.

"בחודש האחרון נבנה מומנטום טוב במניות הקטנות", אמר לסוכנות בלומברג סוחר מניות בבנק וודבוש, שהתייחס לזינוק במדד ראסל 2000. "המניות הקטנות משלימות פערים מול הגדולות. מדד ראסל 2000 פיגר אחר המדדים הגדולים ומשקיעים מחפשים עכשיו ביצועים טובים יותר".

ביום רביעי התקיים מסחר מקוצר ואתמול לא התקיים מסחר לרגל חג המולד. השבוע מדד הדאו ג'ונס האמיר לשיא חדש וחצה לראשונה את רף ה-18,000 נקודות. זאת ברקע לנתונים לפיהם כלכלת ארה"ב התרחבה בקצב שנתי של 5% ברבעון השלישי, הקצב הגבוה ביותר מזה 11 שנים.

מדד הדאו ג'ונס טיפס מתחילת החודש ב-1.5% ומתחילת השנה הוסיף לערכו כ-9.1%. מאז תחילת השוק השורי ב-2009 מדד הדאו השלים זינוק של 175%. מדד ה-S&P עלה השנה בכ-13% ושילש את ערכו מאז תחילת השוק השורי.

מחירי הנפט ירדו היום כאשר נפט מסוג WTI ירד בכ-2% ונסחר סביב 54.8 דולר לחבית.

■ זה הנתון שעשוי להקפיץ את הנפט ל-80 דולר

מבין המניות הבולטות היום, גו פרו המשיכה לזנק בלי שום סיבה נראית לעין, והמניה משלימה זינוק של כ-27% השבוע.

עדיין בסקטור הטכנולוגיה, אמזון הודיעה היום כי 10 מיליון משתמשים חדשים קנו דרכה בעונת החגים הנוכחית, הודות לשירות המשלוחים החינמי שהשיקה החברה.

מניית סוני בולטת היום במסחר ברקע להחלטת החברה להפיץ את הסרט "ראיון סוף" למרות האיומים מצידה של צפון קוריאה.

בתוך כך, היום פורסם בכלי התקשורת הזרים כי האקרים הצליחו לשתק את מערכות האונליין של קונסולות המשחקים של סוני - Playstation ושל מיקרוסופט - Xbox.

מניות האנרגיה ריכזו עניין ברקע לירידה במחירי הנפט. נציין את אקסון מובייל , שברון ו-Occidental Petroleum