2,000 עובדי חברת החשמל שובתים מול ישיבת הממשלה

ועד עובדי חברת החשמל: משרדי הממשלה, ביניהם האוצר והאנרגיה, דואגים לטייקונים ולא לעובדי חברת החשמל

2,000 עובדי חברת החשמל שובתים היום (א') מול ישיבת הממשלה, בטענה כי משרדי הממשלה, ביניהם האוצר והאנרגיה, דואגים לטייקונים ולא לעובדי חברת החשמל. יו"ר ועד העובדים מיקו צרפתי אמר כי "הממשלה פוגעת בעובדי חברת החשמל ובציבור. מספרים עלינו סיפורים ומנסים לצייר אותנו באור שלילי כאשר 10 שנים אנחנו מנסים להגיע למשא ומתן בנוגע לרפורמה בחברת החשמל, והממשלה היא זו שעצרה את זה".

עוד הוסיף צרפתי כי לא יתן שהכישלון ברפורמה של חברת החשמל יפגע בעובדים. "אנחנו לא מוכנים שכתוצאה מהקריסה של החברה שנמצאת בחוב של 70 מיליארד שקל, העובדים הכי חלשים שלנו, העובדים הזמניים שלנו ייפגעו. נגן על עצמנו בחירוף נפש".

כמו כן טען צרפתי כי במידה והממשלה לא תמשיך במשא ומתן עם העובדים, יחריפו העובדים את מאבקם, וזה יאלץ לבוא על חשבון הציבור. "אם המשא ומתן לא יצליח, נצא למלחמה. כרגע אנחנו לא מוכנים לתקן תקלות, אבל אנחנו נמשיך את המאבק".

שבוע שעבר הודיע ארגון העובדים על שביתה כללית של כלל העובדים הקבועים בחברת החשמל. כתוצאה מכך נטשו אלפי עובדים את מקום עבודתם והחברה פועלת הלכה למעשה במתכונת שבת.

עילת השביתה הרשמית, נקשרה לנושא מתן קביעויות לעובדים ארעיים בחברה, אולם ברקע עומדת עצירת תהליך המו"מ בנושא השינוי המבני וההשלכות הנובעות מעצירת התהליך על מצבה של החברה ועל יכולת התפקוד של משק החשמל נוכח השינויים הצפויים.