מחאת הורים: תחליפי החלב לתינוקות יקרים מדי

מדובר במחירים שנעים בין 50 ל-100 שקל לקופסה ■ בשוק תרכובות המזון לתינוקות (תמ"ל) שולטות כיום בעיקר שתי שחקניות מרכזיות - מטרנה של אסם וסימילאק של חברת אבוט (ניאופרם)

מאחורי התמונה שמסעירה את הרשת החברתית בימים האחרונים עומדת מציאות כואבת במיוחד: תחליפי החלב שקשורים בשלשלאות ברזל למדפי אחת מרשתות המזון מעידים על תופעה גוברת של גניבת מוצרים מסוג זה - שמאחוריה מחירים גבוהים מאוד של מה שאינו אלא מוצר צריכה בסיסי וחיוני מאין כמותו.

"התמונה הזאת מכאיבה לנו" - נכתב בעמוד "מחאת אמהות על מחירי התמ"ל" שהפיץ אף הוא את התמונה, "לחשוב שיש הורים שמגיעים למצב שהם צריכים לגנוב כדי להאכיל את התינוק שלהם, כי העלות שלו מוגזמת! לא נראה לנו שמישהו עושה את זה מבחירה אלא רק מחוסר אונים. ביחד נגרום לממשלה להתעורר ולהוזיל את תחליפי החלב!". מדובר במחירים שנעים בין 50 ל-100 שקל לקופסה, כשמעבר לתופעה הבעייתית של גניבות המוצרים מן המדפים - תופעה שבכל הרשתות מדווחים כי היא נפוצה - לעתים אף מרוקנת תכולת האריזות לשקיות כדי לטשטש את מעשה הגניבה.

בשוק תרכובות המזון לתינוקות (תמ"ל) שולטות כיום בעיקר שתי שחקניות מרכזיות - מטרנה של אסם וסימילאק של חברת אבוט (ניאופרם), כשהמותג הנוסף "נוטרילון" של חברת טבע לא מצליח לנגוס משמעותית בחלקן. בעבר היו תחליפי החלב נתונים בפיקוח מחירים, אולם ב-2002 הוסר הפיקוח בתקווה להגברת התחרות. בפועל התחרות מצומצמת וגם הנחייתו של שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) לממונה על המחירים במשרדו, דוד שטינמץ, לפתוח בהליך פיקוח על מחירי התחליפים לא יושמה.

תגובת אסם: "מטרנה לא העלתה מחירים בארבע השנים האחרונות, למרות עליה משמעותית במחירי תשומות הייצור".

בסימילאק בחרו לא להגיב.