ריבלין: "החשכת ערוץ טלוויזיה היא צל על הדמוקרטיה"

(עדכון) - לאחר החשכת מסך ערוץ 10 מאמש עד היום בבוקר, תגובות סוערות במערכת הפוליטית ■ לפיד: "נתניהו סוגר חשבונות אישיים על חשבון הדמוקרטיה"

ערוץ 10 / צילום מסך
ערוץ 10 / צילום מסך

עובדי ערוץ 10 החשיכו אמש (א') החל מהשעה 22:30 ועד 6:00 בבוקר היום את המסך, במחאה על אי-סיוע של הרשות השנייה להצלת הערוץ ולהענקת רישיון. העובדים העלו שקופית שתקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב מיידית.

בשקופית נכתב: "בעוד 3 ימים ערוץ 10 ייסגר. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמשמש כשר התקשורת, מסרב למצוא פתרון. בשל כך החליט ועד העובדים להפסיק הלילה את שידורי ערוץ 10".

מספר חברי כנסת ומפלגות הגיבו להחשכת המסך של ערוץ 10, כמו גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

"החשכת ערוץ טלוויזיה היא צל על הדמוקרטיה הישראלית, בוודאי בתקופת בחירות", מסר ריבלין. "בהינתן התחרות המצומצמת בשוק התקשורת הישראלי, איננו יכולים להרשות לעצמנו לאבד ערוץ שידורים, בפרט בתקופה בה אנו נדרשים להיחשף לקשת הדעות והעמדות".

לדבריו, "אין חולק שחובות צריך לשלם, ואולם ראוי למצוא פתרון, גם אם זמני, למשבר הנוכחי שימנע את סגירת הערוץ, וזאת לפחות עד לכינונה של ממשלה חדשה. שיח דמוקרטי מגוון הוא תנאי לדמוקרטיה בריאה. תהא אשר תהא דעתנו על המגוון הנוכחי, הרי שהדרך ליצירתו בוודאי אינה עוברת דרך סגירת ערוצים".

אראל מרגלית / מתוך הפייסבוק
 אראל מרגלית / מתוך הפייסבוק

מתוך דף הפייסבוק של ח"כ אראל מרגלית

לפיד: "נתניהו סוגר חשבונות אישיים על חשבון הדמוקרטיה"

ממפלגת כולנו בראשות משה כחלון נמסר: "מעל סגירת כלי תקשורת במדינה דמוקרטית מתנוסס דגל אדום, המחייב את כל מי שחופש הביטוי והפלורליזם חשובים לו לעשות כל מאמץ בכדי למנוע את סגירתו. מעבר להיות ערוץ 10 מקור פרנסה למאות משפחות, יש לו גם חשיבות רבה בשיח התקשורתי-ציבורי, ויש למצוא את הפתרון הנכון והמהיר בכדי להביא פרשה מתמשכת זו לסיומה בהקדם. בנוסף, סגירת הערוץ עלולה ליצור מונופול בשידור המסחרי, דבר אשר עלול להביא לפגיעה באיכות התוכן המוגש לצופים. מפלגת כולנו בראשות משה כחלון קוראת לראש הממשלה להתערב בכדי להביא לפתרון הסוגייה בהקדם האפשרי".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, מסר: "אני קורא לראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, להביא לכנסת חקיקה להארכת הזיכיון של הערוץ". ברוורמן מסר עוד כי על ראש הממשלה לפעול בהקדם כדי למנוע מונופול על המסך, והודיע כי יהיה מוכן לכנס את ועדת הכלכלה לקידום החקיקה בכל זמן שיידרש.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מסרה: "כמו אחרון הבריונים, ראש הממשלה נתניהו בוחר לנצל את הרגעים האחרונים של כוהנתו השלישית כדי להנחית כאפה מצלצלת אחרונה על חופש הביטוי".

אלדד יניב, המתמודד לפריימריז במפלגת העבודה, מסר: "אני קורא לעיתונים בישראל, לאתרי האינטרנט ולערוצים 1 ו-2 להחשיך את המסך, להפסיק להפיץ עיתונים מחר ולהוריד את אתרי האינטרנט מהאוויר, כאות הזדהות עם הדמוקרטיה בישראל. לא ייתכן שראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו ורעייתו שרה סוגרים חשבון עם העיתונאי רביב דרוקר, שחשף את שחיתותם ומחשיכים את המסך של ערוץ 10 לתמיד".

גם שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, התייחס לנושא ומסר: "נתניהו סוגר חשבונות אישיים על חשבון הדמוקרטיה. על שולחן האוצר מונח מתווה מוכן שגיבשנו להסדרת שידורי ערוץ 10 ו-2, שימנעו את סגירת ערוץ 10 ויאפשרו לו להמשיך ולשדר. כל מה שנתניהו צריך לעשות הוא להוציא את המתווה מהמגירה וליישמו. מדינה דמוקרטית זקוקה לתקשורת חזקה וחופשית. אסור לנו ששיקולים הנובעים ממניעים אישיים יגברו על הצורך בשמירה על שוק תקשורת חופשי ועל ערכי הדמוקרטיה".

ערוץ 10 / צילום מסך
 ערוץ 10 / צילום מסך