רשת למועצת הרשות השנייה: הצילו את ערוץ 10

מנכ"ל רשת, אבי צבי, קורא ליו"ר מועצת הרשות השנייה "לנקוט מיידית צעד אמיץ, להציל את ערוץ 10 ולסייע לו לצלוח את נקודת המשבר הנוכחית, עד לכניסתו של שר התקשורת החדש לתפקיד"

אבי צבי / צלם: איל יצהר
אבי צבי / צלם: איל יצהר

זכיינית ערוץ 2 רשת קוראת למועצת הרשות השנייה לסייע להמשך קיומו של ערוץ 10. במכתב שכתב אבי צבי, מנכ"ל רשת, ליו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', הוא קרא לה "לנקוט מיידית צעד אמיץ, להציל את ערוץ 10 ולסייע לו לצלוח את נקודת המשבר הנוכחית, עד לכניסתו של שר התקשורת החדש לתפקיד".

במילים אחרות, צבי לאו דווקא מבקש לתת רישיון לערוץ 10, אלא קורא להארכת זיכיונו של הערוץ עד לאחר הבחירות - תרחיש שדורש תיקון חקיקה, ואשר ערוץ 10 אינו חפץ בו.

"כולנו עדים למשבר הרגולטורי באשר לעתידו של ערוץ 10, משבר שאני משוכנע שבכוחך לפתור", כותב צבי למדז'יבוז'. "ערוץ 10 הוא שחקן שהמשך קיומו אפשרי וראוי, והוא אינו פועל בחלל ריק. מצבו נגזר ממצבו של שוק הטלוויזיה המסחרית, אשר הפסיד בעשור האחרון 2 מיליארד שקל, ואשר היום לא ניתן להגדירו אלא כשוק רב-תחלואים.

"אמנם מצויים אנו ברגע האחרון, אך המצב עדיין אינו בלתי הפיך. כמי שמנווטת גוף רגולטורי שטובת הציבור לנגד עיניו, נדרשת ממך החלטה אמיצה וצעד חד ונחוש. נכונים הדברים שבעתיים בתקופת מעבר זו בה התחלף שר התקשורת, ומצויים אנו בפתח בחירות.

"עם מציאת פתרון ראוי, יהיה זה הכרחי לפנות ולטפל באותם האומץ והנחישות בכלל תחלואיו של שוק הטלוויזיה המסחרית, ולהקים מיידית ועדה מקצועית אשר תבחן את עתיד השידורים המסחריים בהתבסס על לקחי העבר".