אלקטרה צריכה מאחדת חטיבות, סוגרת סניפים ומפטרת עובדים

המנכ"ל זאב קלימי: "המטרה היא להתאים את החברה לשינויים בשווקים"

זאב קלימי / צלם: דפנה גזית
זאב קלימי / צלם: דפנה גזית

4 חודשים אחרי שנכנס לתפקידו, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, זאב קלימי, מכריז על ארגון מחדש של החברה במטרה לאפשר לה להתמודד טוב יותר בשווקים שבהן היא פועלת.

לאלקטרה צריכה יש 3 תחומי פעילות: הראשון - ייצור, יבוא ושיווק של מוצרי חשמל ביתיים, מזגנים וברי מים; השני - פעילות קמעונאית למכירת מוצרי חשמל באמצעות הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק וסנסור; והשלישי - פעילות ה-DIY המתבצעת באמצעות רשת אייס אוטו דיפו. תוכניתו של קלימי כוללת שינויים בכל תחומי פעילותה של החברה.

השנה החולפת לא הביאה עמה בשורות לחברה. לדברי קלימי, "המטרה המרכזית של התוכנית היא להתאים את פעילות החברה לשינויים המהותיים שעברו על השווקים, ובנוסף לייצר לחברה יכולת תחרותית ורלוונטיות לצרכן הישראלי".

אלקטרה צריכה חתמה את תשעת החודשים הראשונים השנה עם הפסדים של 16.7 מיליון שקל.

אחד הסעיפים המרכזיים הוא רה-ארגון של כוח-האדם בחברה. במסגרת זו אוחדו חטיבות עסקיות שונות, כגון איחודן של שקם אלקטריק ומחסני חשמל לחטיבה אחת. בעקבות מהלכים אלה שבוצעו במטה החברה, יסיימו את תפקידם 100 עובדים שהועסקו בחוזים אישיים, ואשר תפקידם בחברה בוטל למעשה.

ייבנה מרלו"ג מרכזי

שינוי המבנה יבוא לידי ביטוי גם בהרחבת פעילות מטה החברה, כך שיעניק בנוסף לשירותים ניהוליים גם שירותים תפעוליים לכלל החטיבות בחברה. במסגרת זו גם ייבנה מרלו"ג מרכזי.

בתחום הקמעונאות תסגור החברה 19 מתוך 119 סניפים של הרשתות, וביניהם 10 סניפים של שקם אלקטריק, 3 סניפי מחסני חשמל ו-6 סניפים של אייס אוטו דיפו ,ששלושה מתוכם כלל לא נפתחו. סניפי אייס בכרמיאל, בנמל תל-אביב ובעכו - יסגרו. בעקבות מהלך סגירת הסניפים יסיימו את תפקידם עשרות עובדים נוספים.

החברה מתכננת להשיק אתר מכירות מקוון לכל מותגי החברה שיהווה מנוע צמיחה, ובימים אלה שוקדים בחברה על פרטיו.

לדברי קלימי, "החברה כמעט ונעדרה עד היום מערוץ המכירה אונליין שהולך וגדל, למעט ניסיון עבר שלא צלח. אין לי ספק שאנחנו צריכים להיות נוכחים בצורה משמעותית בערוץ זה, שיאפשר גם סינרגיה עם המכירות המסורתיות של הקבוצה".