ערוץ 10 נערך להפגנת ענק: "מפגן סולידריות של הענף"

(עדכון) - ועד העובדים: "כל מי שאינו עוסק במטלה שידורית דחופה ביותר מתבקש להגיע הערב להפגנה" ■ ניסנקורן לנתניהו: התערב ומנע את סגירת הערוץ ■ "ישראל היום" בביקורת: "מנופפים בדמוקרטיה כדי להציל עסק פרטי"

הפגנת ערוץ 10 / צילום: תמר מצפי
הפגנת ערוץ 10 / צילום: תמר מצפי

נציגי ערוץ 10 נערכים להפגנת ענק וייתכן שגם להשבתה של הערוץ, בהיעדר פתרון שיחזיק את הערוץ בחיים, יום לפני מועד פקיעת זיכיונו וסגירתו המתוכננת.

ועד עובדי ערוץ 10 הפיץ היום (ג') מכתב לכלי התקשורת, בזו הלשון: "שלום חברים. לנוכח סירובו של ראש הממשלה נתניהו, המשמש גם כשר התקשורת, לקדם פתרון שיאפשר את המשך שידוריו של ערוץ 10, נקיים הערב ב-17:00 מול קריית הממשלה בתל-אביב (ליד מתחם עזריאלי) הפגנת ענק למען חופש הביטוי ומקומות העבודה של אלפי ישראלים.

"יומיים לפקיעת הזיכיון, נתניהו וגורמי השלטון הכפופים לו מטרפדים את המאמץ להבטחת פרנסתם של העובדים, שוק טלוויזיה תחרותי ושיח עיתונאי פלורליסטי ערב הבחירות. כל זאת, ללא נימוק מהותי ותוך התעלמות מההשלכות הקשות שיגרמו מחדליהם לחברה בישראל.

"על ערכים אלה בכוונתנו להגן בנחישות כעובדי הערוץ, מחוזקים בעמיתינו מכל כלי התקשורת המאוגדים בארגון העיתונאים, במסגרת מפגן סולידריות מיוחד של הענף.

"כל מי שאינו עוסק במטלה שידורית דחופה ביותר, מתבקש להגיע הערב להפגנה בזמן! מנהלים יעשו מאמץ עליון לשחרר כמה שיותר עובדים ולהגיע לשטח ביחד איתם. יחד אנחנו מקווים לעורר סוף-סוף את מקבלי ההחלטות, ולהציל ביממה הקרובה את את ערוץ 10. בהצלחה לכולנו ולהתראות בהפגנה, ועד העובדים".

ניסנקורן לנתניהו: התערב מיד

הלילה נפגש יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, עם נציגי העובדים של ערוץ 10 ובראשם יו"ר הוועד, מתן חודורוב. בתום הפגישה פנה ניסנקורן אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודרש את התערבותו המיידית למניעת סגירת הערוץ.

"עובדי ערוץ 10 נהגו לאורך כל הדרך באחריות רבה תוך ויתורים כואבים למען הצלת הערוץ", אמר ניסנקורן. "זה לא נתפס ש-420 עובדים מוחזקים כבני-ערובה של הרגולציה. הפתרון הוא בר-השגה, והוא יכול להיות מיידי. בשעה קשה זו על ראש הממשלה, שמכהן כשר התקשורת, לפתור את המשבר ללא דיחוי, וזאת בשם חופש העיתונות, כבוד האדם העובד והצלת מאות משפחות ממעגל האבטלה".

ל"גלובס" נוגע כי ניסנקורן, שהבטיח לגבות את העובדים במאבקם, ממתין לתשובות מלשכתו של ראש הממשלה בנושא, בטרם יוחלט סופית על יציאה לצעדים ארגוניים בצהריים.

בפגישה עם ניסנקורן לקח חלק גם יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי. אתמול (ב'), בצעד תקדימי, הוציא הארגון הודעה משותפת עם אגודות העיתונאים בירושלים ובתל-אביב, בה קראו לנתניהו, המשמש כאמור גם כשר התקשורת, ליטול אחריות על המשבר בערוץ 10.

"אסור שייסגר כלי תקשורת חשוב בישראל, וקל וחומר לא בתקופה של בחירות. מדובר בנזק חמור לדמוקרטיה. צריך למצוא פתרון שיאפשר לעיתונאי חברת החדשות של ערוץ 10 להמשיך לעשות עיתונות ביקורתית וחזקה למשך שנים, כמו גם לשמור על מאות מקומות עבודה", נכתב.

בין החותמים על הקריאה גם ועדי העיתונאים של חדשות 2, "ידיעות אחרונות", קול ישראל, אתר ynet, "גלובס", רדיו קול חי, אתר one ו"הארץ"-"דה מרקר".

מי שמתח הבוקר ביקורת על המאבק להצלת ערוץ 10 היה העיתון "ישראל היום". העיתון פרסם הבוקר ידיעה ולצדה מאמר של דרור אידר, ובהם נכתב: "איך ייתכן שאותם פוליטיקאים שהניפו ידם בעד סגירת 'ישראל היום', שהוא עסק פרטי, מנופפים עכשיו ב'דמוקרטיה' (המרכאות במקור - ל"א) כדי להציל את ערוץ 10, שגם הוא עסק פרטי?".