הסטארט-אפ הישראלי שמציע עד 8% תשואה על הכסף

אחרי המהפכות של גט טקסי, אובר, airbnb ו-booking.com, בלנדר רוצה לחולל מהפכה חברתית גם בענף הבנקאות והלוואות ■ בראיון ל-G מסבירים היזמים איך זה יעבוד, וגם: מה הקשר לאבא, איש הנדל"ן דורון אביב?

ברק גור, גל ובועז אביב / צילום: יונתן בלום
ברק גור, גל ובועז אביב / צילום: יונתן בלום

שיטת ההלוואות החברתיות מגיעה לישראל בתזמון מדויק למדי: מצד אחד, השילוב של יוקר המחיה וקיפאון השכר מוליד עוד ועוד סיפורים על ישראלים שמוציאים הרבה יותר ממה שהם מכניסים, ואז מתפתים לקחת הלוואה אחת כדי לסגור את המינוס, ואז עוד אחת כדי לכסות על הקודמת וכן הלאה; מצד שני, אלה שיש להם כסף לא יודעים איפה לשים אותו: הריבית בבנקים לא אטרקטיבית, שוק ההון מביא עמו לא מעט סיכונים, והשקעות בנדל"ן, נוכח חוסר היציבות העצום בתחום, לא נראות כמו רעיון טוב.

הפיתרון שמציעות חברות כמו "בלנדר" של גל אביב שייך לז'אנר החדש, השיתופי: לאלה שצריכים כסף הוא אומר - קחו עוד הלוואה, רק שבמקום לשלם את הריבית לבנקים שלמו ריבית נמוכה יותר, לדבריו, בפלטפורמה שלו. לאלה המבקשים לחסוך הוא אומר: שימו את הכסף שלכם אצלי, אני אשתמש בו עבור ההלוואות, ואתם תקבלו ממני בין 4.5% ל-8% על הכסף.

איך בדיוק הוא מתכנן לעשות את זה? את התשובה הראשונית לומדים מאתר החברה: "כשיש לך מאות סניפים, עשרות מנהלים, אלפי עובדים ועשרות אלפי סנדוויצ'ים... הוצאות התקורה הן עצומות, ואתה פשוט חייב לכסות אותן. בלנדר מקצץ לך את כל זה. אין לנו סניפים, אין אלפי עובדים, ואין הוצאות תקורה. התוצאה: ריביות נמוכות יותר עבור הלווה וגבוהות יותר לנותן ההלוואה. כולם מרוויחים".

*** הכתבה המלאה - במגזין G