המכרז במודיעין - ממוצע של 500 א' ש' לקרקע ליח"ד

גורמים בענף הופתעו הערב לראות את ההצעות הזוכות וציינו כי עלות הבנייה במקום יקרה, וכי על פי ההצעות הזוכות דירות במקום יימכרו בלא פחות מ-1.6 מיליון שקל

שכונת נופים במודיעין / צילום: תמר מצפי
שכונת נופים במודיעין / צילום: תמר מצפי

לאחר חודשים ארוכים של דחיות, פורסמו הערב (ד') הזוכים במכרז ל-1,725 יחידות דיור בשכונת נופים במודיעין-מכבים-רעות. מדובר במכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל עוד בחודש מאי השנה ונדחה מספר פעמים. סיכום תוצאות המכרז וההצעות הזוכות מעלה מחיר ממוצע לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח בגובה כ-500 אלף שקל. נציין כי מדובר במחיר גבוה יחסית לעיר למרות הציפייה כי מחירי הקרקע יהיו נמוכים יותר לאור מכרזי מחיר מטרה שפורסם בסמוך. גורמים בענף הופתעו הערב לראות את ההצעות הזוכות וציינו כי עלות הבנייה במקום יקרה, וכי על פי ההצעות הזוכות דירות במקום יימכרו בלא פחות מ-1.6 מיליון שקל.

המכרז חולק ל-29 מתחמים שונים בהם ניתן לבנות החל מ-6 במתחם הקטן ביותר ועד 228 יחידות דיור במתחם הגדול ביותר. בכל המתחמים הוכרזו זוכים ועל כל מגרש הייתה תחרות גדולה כאשר מספר ההצעות נע בין 15 הצעות ל-34 הצעות. במגרשים זכו יזמים, קבלנים וגם קבוצות רכישה.

למרות ההצהרות החוזרות ונשנות מצד משרד הבינוי כי קבוצות הרכישה, העמותות והקבלנים צריכים לקחת בחשבון את מכרז מחיר מטרה שפורסם לאחרונה בסמוך ולכן להציע הצעות נמוכות יחסית על הקרקע, נרשמו במכרז זה הצעות גבוהות יחסית. כאמור, ממוצע ההצעות לכל 29 המתחמים יחד, המתייחס למחיר קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח עומד על כ-500 אלף שקל.

ההצעה הזוכה הגבוהה ביותר במכרז עמדה על כ-765 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח, הצעה של חברת מרויק החזקות בע"מ למגרש המאפשר בניית 38 יחידות דיור.

ההצעה הזוכה הנמוכה ביותר במכרז עמדה על כ-373.3 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח, הצעה שהגישה חברת פרץ לוזון למגרש המאפשר בניית 48 יחידות דיור.

נזכיר כי במסגרת מכרז מחיר מטרה שפורסם לאחרונה, שעתיד לכלול כ-700 דירות, מתוכן 560 מוזלות, קבע משרד הבינוי את המחיר של הדירות המוזלות על 11.4 אלף שקל למ"ר, כלומר כ-1.14 מיליון שקל לדירה בת 4 חדרים. למכרז זה טרם פורסמה חוברת המכרז אולם כבר עתה ידוע כי מדובר במכרז המתייחס לקרקע באזור מרכזי בעיר עם תב"ע מאושרת וזמינה לבנייה. באותו הזמן, המכרז שנסגר היום בשכונת נופים מרוחק יותר ממרכז העיר ונמצא על קרקע בלתי מפותחת. במסגרת מכרז זה יוכלו הזוכים להתחיל ולבנות את יחידות הדיור רק בעוד כשנתיים במקרה הטוב.