נתניהו מבטיח קרקעות לבניית 100 אלף דירות במרכז

הממשלה אישרה את העברת בסיסי צה"ל לנגב ■ נתניהו: "זו החלטה היסטורית. גם פיתוח הנגב וגם פינוי מחנות צה"ל מאתרי נדל"ן במרכז הארץ" ■ על הפלסטינים: "לא ניתן להם לגרור אותנו להאג"

בנימין נתניהו / צלם: רויטרס
בנימין נתניהו / צלם: רויטרס

רה"מ בנימין נתניהו מבטיח לשחרר קרקעות לכ-100 אלף דירות במרכז הארץ באמצעות העברת בסיסי צה"ל לנגב ופינוי תע"ש. נתניהו אמר את הדברים הבוקר (א') בישיבת הממשלה בתחילת הדיון בהצעה להוריד את בסיסי צה"ל דרומה לנגב.

בהמשך, הממשלה אישרה את ההחלטה לפנות בסיסים כמו השלישות בר"ג, סירקין, צריפין ועוד - ולשחרר קרקעות לכ-60 אלף יח"ד במרכז.

"הממשלה תקבל היום החלטה, אני חושב שהיא היסטורית, בעניין כפול: האחד, פיתוח הנגב, והשני, פינוי מחנות צה"ל מאתרי נדל"ן במרכז הארץ", אמר נתניהו. "ההחלטה הזאת היא מבורכת. אנחנו מורידים דרומה את בסיסי ההדרכה של צה"ל, את בסיסי המודיעין והתקשוב. זה מחולל מהפכה אדירה בנגב, חברות בינלאומיות מגיעות לנגב, אוכלוסייה חזקה יורדת לנגב, פיתוח גדול בא לנגב.

"זה חלק מפיתוח הנגב, אבל זה עושה משהו נוסף: אנחנו מפנים בסיסים במקומות כמו צריפין, סירקין, תל השומר, רמת גן ועוד - ועל ידי כך אנחנו מייצרים אפשרות לבנות כ-60 אלף יחידות דיור חדשות במרכז. זה בנוסף לפינוי תע"ש, שנותן עוד 40 אלף יחידות דיור. כלומר, כ-100 אלף יחידות דיור באזורי הביקוש הגדולים במרכז הארץ. זה שינוי גדול מאוד, זו גם הדרך הנכונה לטפל במחירי הדיור. הגדלת ההיצע על ידי יצירת ביקוש והיצע לביקוש הזה באזורים המבוקשים ביותר במרכז הארץ, ופיתוח הפריפריה".

נתניהו התייחס גם להצטרפות הרשות הפלסטינית לאמנת רומא ולאיום לתבוע ישראלים בבית הדין הבינלאומי בהאג ואמר: "הרשות הפלסטינית בחרה לצאת לעימות עם מדינת ישראל, ואנחנו איננו יושבים בחיבוק ידיים. אנחנו לא ניתן לגרור את חיילי צה"ל ומפקדי צה"ל לבית הדין הבינ"ל בהאג. מי שצריך לתת את הדין אלה ראשי הרשות הפלסטינית, שכרתו ברית עם פושעי המלחמה של החמאס. חיילי צה"ל ימשיכו להגן על מדינת ישראל בנחישות ובעוצמה - וכפי שהם מגנים עלינו, אנחנו נגן עליהם, באותה נחישות ובאותה עוצמה".

את התוכנית גיבשו בשנה האחרונה מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר יחד עם ראש אגף תקציבים באוצר אמיר לוי, מנכ"ל משרד הבטחון דן הראל, ראש רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן, סגן ראש אגף תקציבים ערן ניצן והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ.

ההחלטה מהווה המשך להחלטת הקבינט הבטחוני מאוקטובר 2013 שבה הוסמך לוקר להביא לאישור הממשלה תוכנית להאצת פינוי מחנות צה"ל. בין הבסיסים המרכזיים שיפונו: צריפין שבמקומה ייבנו כ-12,650 יחידות דיור, מחנה סירקין שבמקומו ייבנו כ-12,000 יחידות דיור, תל השומר שבמקומו ייבנו כ-10,000 יח"ד, מחנה טירה 148 שבמקומו ייבנו כ-4,400 יח"ד, מחנה השלישות הראשית ברמת גן שבמקומה ייבנו כ-1,200 יח"ד ועוד. ההחלטה צפויה גם להסיר חסמים לבניית אלפי יחידות דיור נוספות בקרקעות שהימצאותן בסמוך לבסיסים צבאיים מנעה פיתוח ושיווק שלהן.