מחאה בפייסבוק נגד מנהרות הכרמל: "רוצים 4 ש' לנסיעה"

חברת כרמלטון הקפיצה את המחירים ביותר מ-50% משנת 2010 - והנהגים רותחים

"מחאת מנהרות הכרמל" - זהו שם הקבוצה בפייסבוק שמוחה על הזינוק בתעריפי הנסיעה במנהרות הכרמל, אליה הצטרפו עד כה יותר מ-16 אלף איש.

חברי הקבוצה כותבים בדף הפייסבוק שלהם כי הם דורשים מחברת כרמלטון, המנהלת את מנהרות הכרמל, להוריד את המחירים ל-4 שקלים למקטע; להעניק 50% הנחה לבעלי מוגבלויות ואזרחים ותיקים; וכמו כן לאפשר מנוי חודשי או שנתי בהנחה.

מחאת מנהרות הכרמל / צילום מסך מתוך הפייסבוק
 מחאת מנהרות הכרמל / צילום מסך מתוך הפייסבוק

דף הפייסבוק של קבוצת המחאה

מנהרות הכרמל נפתחו ב-2010 במחיר של 5.7 שקלים לנסיעה במקטע אחד לרכב פרטי, ומאז המחירים עלו מספר פעמים בשיעור מצטבר של 52.6% ל-8.7 שקלים היום.

מדובר רק במקטע אחד, ומי שרוצה לחצות את חיפה מהמבואות הדרומיים לצ'ק פוסט נאלץ לשלם 17.4 שקל לנסיעה בכיוון אחד.

הנסיעה למקטע אחד עבור רכב ציבורי עולה היום 26.1 שקל, ועבור רכב מסחרי - 43.49 שקל.

"לא נוסעים במנהרות הכרמל עד שהמחיר יחזור להיות שפוי", כותב אחד הגולשים בקבוצת הפייסבוק. גולש אחר כתב: "מתחילת המחאה חסכתי כ-140 שקל תמורת יציאה מוקדמת בחמש דקות מהבית. סכום החיסכון עתיד לעלות לכ-500 שקל עד סוף החודש. וזה רק בגלל שלא נסעתי במנהרות הכרמל!".

מחברת כרמלטון נמסר בתגובה: "מנהרות הכרמל מהוות עורק תחבורה מרכזי בעיר חיפה, המאפשר תנועה מהירה, נוחה ובטוחה, תוך קיצור מרחק הנסיעה וחיסכון בדלק ובזמן. פרויקט מנהרות הכרמל הוא פרויקט BOT, הפועל מכוח שורה של הסכמים, חוזים והתחייבויות שהחברה לקחה על עצמה על מנת להפעיל את הפרויקט ולשרת את משתמשיו בצורה היעילה והבטוחה ביותר.

"תעריפי אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל, לרבות מועד ואופן עדכונם, מיושמים בהתאם להנחיות הסכם הזיכיון שנחתם מול המדינה לפני למעלה מ-10 שנים. בהתאם לכך עודכן תעריף הבסיס ב-1 בינואר.

"אנו עוקבים אחר הקולות הנשמעים בעקבות עדכון התעריף, ומבקשים להבהיר כי השימוש במנהרות הכרמל חוסך מדי יום עשרות אלפי ליטרים של דלק ועשרות אלפי שעות מיותרות על כבישי העיר. בנוסף, השימוש במנהרות הכרמל מפחית את השימוש בצירי התנועה החלופיים בעיר במאות אלפי קילומטרים מדי יום, ובכך תורם לצמצום פליטת המזהמים ולהקטנת זיהום האוויר באופן משמעותי - כל זאת לרווחת העיר ותושביה ותוך שיפור משמעותי וניכר באיכות חייהם".