הן הכפילו את ההכנסה ואת זמן הפנאי - איך הן עשו זאת?

יונית ורבר מוכרת מוצרי ידע באמזון, לילך דרור הקימה בית ספר לשיווק באינטרנט, מיכל ליבנה משקיעה בבורסה ומלמדת נשים לנהל תיק ניירות ערך ■ מיוחד ל"ליידי גלובס"

לילך דרור  / צילום: איל יצהר
לילך דרור / צילום: איל יצהר

בזמן שיונית ורבר ואני משוחחות, הכסף שלה עובד: מישהו רוכש ספר שכתבה באמזון, אחר קונה את הקורס האינטרנטי שכתבה תמורת יותר מאלף שקל, ובזכות שיתופי הפעולה שבהם היא מפנה מכרים ולקוחות לספקים אחרים, היא מקבלת עמלת מכירה. היא בהחלט תרשה לעצמה לשתות כוס קפה בזמן הזה, ואז ללכת לשיעור פילאטיס. כמי שמאמנת ומלמדת את עקרונות החופש הכלכלי בקורס שנקרא 'למצוא את המיליונר שבך', היא מיישמת את העקרונות האלה גם בחייה האישיים.

אבל אנחנו מקדימים את המאוחר. לפני 15 שנה, יומיים לאחר שחגגה יומולדת 25, נהרג בעלה של ורבר, עמוס, בתאונת עבודה. היא בדיוק סיימה תואר ראשון במערכות מידע בטכניון ועבדה בחברת הי-יטק, והוא השתחרר משירות קבע והחל לעבוד בחברת סלקום. הם עבדו משבע בבוקר ועד השעות המאוחרות של הערב. "אחרי שעמוס נהרג כל מה שידעתי על החיים התפרק. היה צריך לגרד אותי מהרצפה. כשהתחלתי להרים את עצמי, הבנתי שאני רוצה לעבוד עם אנשים ולא עם מחשבים. המחשבות על כך שאולי אם לא הייתי עובדת כל-כך קשה הייתי יותר זמן איתו, לא הרפו".

היום, בדיעבד, היא יודעת שאותה טראומה הובילה אותה למקום שבו היא נמצאת היום. "לא רציתי יותר לתת את השעות היקרות שלי לאיזה מעסיק. רציתי שבכל שעה נתונה אוכל לעשות דברים שאני אוהבת".

הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר בסטימצקי