נעילה שלילית בוול סטריט; הנפט מתחת ל-48 דולר לחבית

מחיר הנפט מסוג WTI ירד בכ-4.2% ■ הערכות: חברות האנרגיה הגדולות איבדו טריליון דולר משוויין בשל קריסת מחירי הנפט ■ מאקרו: מדד מנהלי הרכש מתחת לצפי ■ גרוס: "כשהשנה תגמר, הרבה נכסים יניבו תשואות שליליות"

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות, על רקע המשך ירידת מחירי הנפט, ולאחר שבורסות אירופה ננעלו בירידות שערים גם כן. בזירת המאקרו התפרסמו מספר נתונים מהותיים.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות, כאשר מדד ה-S&P 500 איבד מערכו 1.8%, הירידה החדה ביותר מזה 3 חודשים. בורסות אירופה חתמו את המסחר אתמול בירידות חדות של עד כ-5% ברקע החלשות האירו לשפל של 9 שנים מול הדולר וקריסת מחירי הנפט.

מחיר הנפט מסוג WTI קרס אתמול ביותר מ-5% וירד מתחת לרף ה-50 דולר לחבית, שפל של כמעט 6 שנים. היום המשיך מחיר הנפט מסוג לרדת, מעל 4%, וננעל במחיר של 47.93 דולר לחבית.

זאת ברקע להודעה של סיטיבנק לפיה הוא חותך את תחזית מחירי הזהב השחור בשנתיים הקרובות. שלושה גורמים מרכזיים יכבידו על מחירי הנפט ב-2015", נכתב במסמך שפרסמו בסיטי. "מהפכת פצלי השמן בארה"ב, הסירוב של סעודיה לחתוך את תפוקת הנפט וחולשה של הכלכלה העולמית".

"הזמנים הטובים נגמרו", כך הכריז היום "מלך האג"ח" ביל גרוס. בניתוח שפרסם היום הכלכלן הראשי של Janus Capital, הוא טוען כי "כשהשנה תגמר, הרבה נכסים יניבו תשואות שליליות".

אלה הנתונים שמראים כי מחירי הנפט עלולים לקרוס מתחת ל-30 דולר לחבית

הטלטלה בשוק האנרגיה ממשיכה להכביד על כלכלת רוסיה. הרובל הרוסי מאבד היום כ-4% מול הדולר ונופל לרמה של כ-63 רובלים לדולר. במקביל הסוחרים מהמרים על הורדת דירוג האשראי של המדינה בעוד חוזי ה-CDS של רוסיה ל-5 שנים (חוזי המרה שמשמשים ביטוח מפני חדלות פירעון), זינקו ב-50 נקודות בסיס ל-606 נקודות, שיא של כמעט 6 שנים. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו התפרסם היום מדד מנהלי הרכש של ISM בתחום השירותים, שירד בדצמבר ל-56.2 נק' (לעומת צפי ל-58.5 נק') מ-59.3 נק' בנובמבר. במקביל התפרסמו נתוני הזמנות המפעלים, שירדו בנובמבר ב-0.7%.

מניות במוקד

מניות האנרגיה ממשיכות לעמוד במוקד. לפי הערכות בשוק חברות האנרגיה איבדו כטריליון דולר משוויין בשל קריסת הנפט. נציין את אקסון מובייל , נובל אנרג'י ושברון .

מניית AOL ריכזה עניין בעקבות דיווח בבלומברג לפיו וריזון מנהלת עמה מגעים לרכישתה או להקמת מיזם משותף.