מדד הפרסומות ביו-טיוב: פאנטה בראש הדירוג בדצמבר

הסרטון של נפתלי בנט הוא הסנונית הראשונה שמתברגת לדירוג מתוך מערכת הבחירות

ענקית המשקאות הקלים קוקה-קולה תופסת בחודש דצמבר את שני המקומות הראשונים במדד פרסומות הווידיאו של "גלובס" ויו-טיוב.

את המקום הראשון תופס משקה פאנטה, בעזרת סדרת סרטוני האנימציה של פרנקו, אותה דמות שהחברה העולמית אימצה לקירבה באמצעות קליפים קצרים ומשעשעים.

הסרטון האחרון בסדרה, תחת השם "הפתעה", אינו מתקשר עם המשקה עצמו ורק מציג סיטואציה שבה פרנקו חוזר הביתה אחרי דייט במסעדה מקסיקנית כשהוא נפוח מגזים. כשהוא נכנס הביתה בחושך ומחליט להשתחרר מעט, הוא מגלה, לתדהמתו ולתדהמת הנוכחים, מסיבת הפתעה שערכו לו בני המשפחה.

הסרטון הקצרצר והמשעשע הניב 1.6 מיליון צפיות לפאנטה - יותר מ-300 אלף צפיות מאשר קמפיין של קוקה-קולה שהגיע בספטמבר למקום הראשון עם קידום תוויות שנושאות מילים ואייקונים.

ברמת מעורבות הגולשים, הסרטון הניב מספרים דו-ספרתיים עם עשרות בודדות של שיתופים בפייסבוק וביו-טיוב.

במקום השני, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים מיחזרה קמפיין שלה מאוגוסט 2013, שבו היא מקדמת את המותג קוקה-קולה מיני. לא ברור מדוע החליטה קוקה-קולה לקדם שוב את הקמפיין הזה - כשלעצמו מושקע ונחמד ומשלב אנימציות של דמויות מיניאטוריות לצד שחקנים אמיתיים - אך נראה שהוא השתלב יחד עם קידום אריזת שלישיות של המותג.

עם סיבה או בלי, הסרטון של קוקה-קולה הגיע למקום השני עם 827 אלף צפיות. מיחזור הסרטון לא עבד כנראה על הגולשים, שלא ששו לשתף או להגיב על הסרטון ביו-טיוב או בפייסבוק.

המקום השלישי מפתיע לטובה עם קמפיין מבריק ומשעשע של קפה עלית לסדרת קפה הפוך, בכיכובה של השחקנית נלי תגר. תגר משחקת 6 סוגים של מלצריות שונות, שכל אחד מאיתנו כנראה נתקל באחת מהן בבית-הקפה הקרוב לביתו. כך, אפשר למצוא את "מאי החברותית מדי", "רעות והמתלמד השפוט", "רקפת שקלים תוספת" או "אלי הכול נופל לי". הסרטון המשעשע הביא ל-408 אלף צפיות ולכ-60 לייקים בפייסבוק וביו-טיוב כל אחד, אבל מנגד רק ל-40 שיתופים ברשת החברתית.

גם המקום הרביעי ראוי לסופרלטיבים, בעיקר לאור הזווית המעניינת - תרתי-משמע - שהחליטו ללכת עליה ביד מרדכי, כדי לקדם את סדרת הריבות החדשה שלהם. תחת השם "מסעו של תפוז - הסיפור המלא" מקבל הגולש מגוף ראשון את המסע שעובר התפוז מהקטיף בפרדס, דרך המפעל של יד מרדכי, המדף בסופר ועד שהוא נמרח כריבה על הלחם בבית. הכול מצולם וערוך מזווית הראייה של התפוז, מה שמייצר עניין רב יותר אצל הגולש, והביא ל-407 אלף צפיות ולכ-80 לייקים בפייסבוק.

המקום החמישי היה אחד הסרטונים המדוברים ברשת בחודש שעבר, וייתכן שגם היה הראשון מיני רבים שנזכה לראות בחודשיים הקרובים עד שנגיע לישורת האחרונה של מערכת הבחירות: יו"ר מפלגת הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט, השיק בקול תרועה את קמפיין הבחירות שלו תחת הסלוגן "לא מתנצל", שבו הוא נראה מחופש להיפסטר תל-אביבי עם זקן, כלב צמוד ואוזניות. בסרטון בנט מתנצל שהמלצרית הפילה עליו קפה, שמישהו נכנס ברכבו מאחור או כשמישהי באה לגנוב לו אופניים מעמדת ההשכרה של תל-אופן.

בסוף הסרטון בנט מוריד את התחפושת ואומר: "מהיום מפסיקים להתנצל", שזה המסר שיעביר לאורך כל הקמפיין שלו. הסרטון הניב רק 227 אלף צפיות אך היה להיט ויראלי ברמת מעורבות הגולשים. עם 780 שיתופים בפייסבוק ועוד כ-150 שיתופים ביו-טיוב, לצד 1,300 לייקים בפייסבוק וביו-טיוב (כל אחד) ויותר מ-1,000 תגובות יחד ביו-טיוב ובפייסבוק.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוססעל מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, שבהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.

מדד הפרסומות החודשי - דצמבר 2014
 מדד הפרסומות החודשי - דצמבר 2014