קרית אונו: פרויקט פינוי רביעי בעיר קיבל היתר בנייה

את הפרויקט, המקודם מזה 15 שנה, יקימו תדהר ושיכון ובינוי במשותף ■ במסגרת הפרויקט ייהרסו 60 דירות קיימות בשכונת רייספלד, ויוקמו 180 דירות חדשות במקומן

תמיר דגן / צלם: תמר מצפי
תמיר דגן / צלם: תמר מצפי

החברות תדהר ושיכון ובינוי הודיעו אתמול (ג') על תחילת שיווק פרויקט הפינוי בינוי הראשון שלהן בעיר קרית אונו. המתחם הוכרז על ידי הממשלה כמיועד לפינוי בינוי כבר בשנת 2000 ושתי החברות מקדמות אותו החל משנת 2005.

במסגרת הפרויקט, ייהרסו 60 דירות ישנות הקיימות כעת, ויוקמו במקומן 180 דירות בבניינים חדשים בני 11-13 קומות. מדובר במקדם כלכלי של שלוש דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. החברות ישווקו 120 מהדירות לציבור הרחב ו-60 יימסרו לדיירים המפונים.

אחד המכשולים שעמדו בפני מימוש הפרויקט, היה העדר שטח להרחבת הכביש הקיים, מהלך שהיה הכרחי על מנת להגדיל את מספר בתי האב בשכונה. עיריית קרית אונו החזיקה בסמוך מגרש ביעוד ציבורי, מה שאיפשר חילופי שטחים בין הקרקע עליה עומדים הבניינים הקיימים ומצויים בחכירה של הדיירים לבין הקרקע העירונית. כפועל יוצא מכך, על מגרש העירייה המקורי הוקצו זכויות לבניית ארבעת בנייני המגורים החדשים במסגרת הפרויקט, בעוד העירייה קיבלה זכויות במגרש שבו ייהרסו הבניינים הישנים, במקומם תוכל העיריה להרחיב את הכביש הקיים.

מהחברות נמסר כי מחיר דירת 4 חדרים בשטח 100 מ"ר ומרפסת בקומה ב' יחל מ-2.1 מיליון שקל. הפרויקט ייקרא "חלומות קרית אונו" בשל מיקומו הסמוך לפרויקט "חלומות קרית אונו" שהקימה שיכון ובינוי בשנים האחרונות בשכונת רייספלד, והוא יהווה למעשה המשך שלה.

ראש עיריית קרית אונו ישראל גל מסר כי מדובר בפרויקט הפינוי בינוי הרביעי שיוצא לדרך בקרית אונו, אחרי פרויקט שאול המלך שבנייתו הסתיימה על ידי חברת מצלאוי, פרויקט ישעיהו שיזמה חברת משהב ובנייתו נמצאת בעיצומה, ופרויקט הרוגי מלכות בבל שבנייתו החלה לאחרונה גם כן על ידי חברת מצלאוי.