נספרסו ישראל נכנסת לתחום המשרדים ובתי העסק

תציע החל מהשבוע הקרוב מכונות קפה וקפסולות תואמות לעסקים ■ היקף ההשקעה בהחדרת הפעילות בישראל עומד על 2 מיליון שקל

נספרסו ישראל נכנסת לעולם העסקים ותציע החל מהשבוע הקרוב, פתרונות של מכונות קפה וקפסולות תואמות לעסקים. היקף ההשקעה במהלך עומד על שני מיליון שקל לחדירת הפעילות בישראל.

משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל, אמר כי "השנה אנחנו חוגגים שש שנות פעילות לנספרסו ישראל. הפכנו להיות חלק מהתרבות בישראל כשמכונת הקפה הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהמטבח הישראלי. משהתבססנו בפעילות הביתית אנחנו מרגישים בשלים להציע פתרון לעסקים. אנחנו רואים ביקוש וצורך אמתי לקפה איכותי גם מחוץ לבית יחד עם פשטות הפעלה שהצרכנים מכירים מהבית ועקביות הקפה המתקבל. מסקרים שבדקנו עולה כי בישראל שותים 3.6 מיליארד כוסות קפה ביום (בכל הקטגוריות) - 50% מתוכן, כלומר 1.8 מיליארד כוסות קפה נצרכות מחוץ לבית בחלוקה של 60% בבתי קפה ו-40% במקומות עבודה, כך שאנחנו מדברים על שוק פוטנציאלי של 800 אלף כוסות קפה בשנה".

פעילות נספרסו בעסקים בעולם קיימת מאז 1996. למה היא מגיעה לישראל רק עכשיו?

"תחילת הפעילות דורשת משאבים רבים לטובת ניהול ובניית המותג ותרבות קפה מחוץ לבית. היינו צריכים להתבסס ולהגיע לזמן הנכון לצאת לעולם העסקים. את השנה הראשונה שלנו נקדיש לבנייה ולהתבססות כשהמטרה לאורך זמן היא להפוך לספק מוביל מחוץ לבית".

הפתרונות שמציעה נספרסו לעסקים נחלקים ל-4 סגמנטים: הראשון פונה למסעדות. "בארץ יש מסעדות גורמה ברמה גבוהה ואך טבעי לסגור ארוחה איכותית עם קפה של נספרסו. מתוך 2,400 מסעדות מעוטרות בכוכבי מישלן בעולם, ב-700 מגישים נספרסו, בארץ אמנם אין מסעדת מישלן אבל אין לי ספק שגם למסעדות הטובות בארץ אנחנו מהווים פתרון מתבקש", אומר מרי.

הסגמנט השני פונה לבתי מלון שבו נספרסו כבר מציעה מכונות ביתיות לחדרים (לדוגמה במלון בראשית) וכעת היא תציע מכונות גדולות לחדרי אוכל, לובי אולמות כנסים וכד'.

החלק השלישי שמוגדר על-ידי מרי כמרכזי בפעילות הוא הפנייה למשרדים. "העובדים מחפשים איכות קפה וחווית קפה כחלק מתרבות שלמה ומתפתחת ופה ניכנס עם פתרונות מותאמים שהם מכירים מהבית. ב-90% ממקומות העבודה בישראל יש קפה לעובדים, ב-80% המעסיק הוא שמממן את הקפה בדומה למקומות עבודה בארה"ב ובשונה מאירופה שם רק ב-50% ממקומות העבודה יש קפה לעובדים כשבמרבית המקומות העובדים הם שמממנים. יש מעל 300 אלף חברות ועסקים בישראל ולכל אחד מהם יש לנו מוצר מותאם".

הסגמנט האחרון פונה לחברות תעופה. בעולם עובדת נספרסו עם 17 חברות תעופה, ובארץ נחתם הסכם עם אל על שמגישה במחלקות העסקים והראשונה קפה של נספרסו, בשלב זה ב-4 ממטוסיה.

מכונות הקפה לעסקים שונות בעיצוב והן כוללות מכונות קטנות, בינוניות ומכונות ענק עם ארבעה ברזים: העסקים יוכלו לרכוש או לשכור מכונה בעסקה משולבת קפסולות. מחירי הקנייה נעים מ-2,000 שקל למכונה הבסיסית ועד 57,000 שקל למכונת הקפה הגדולה. גם הקפסולות שמותאמות למכונות אלה שונות מהקפסולות הביתיות: הן עשויות מאלומיניום אמנם אבל הן דחוסות (ונראות כפודים) לשם נוחות האחסון. בקטגוריה העסקית מוצעות 9 תערובות (בשונה מ-22 התערובות המוצעות למכונות הביתיות) והתוצאה המתקבלת, כלומר הקפה הוא זהה לחלוטין. גם ההפצה תעשה באופן דומה עם הזמנה טלפונית ואספקה עד למקום העבודה. אלא שלעסקים אין בשורת מחיר: מחיר לקפסולה עומד על 2-2.24 שקל בדומה לקפסולות הרגילות.

אתה סבור שמקומות עבודה של 400 עובדים לדוגמה ישקיעו מדי יום כ-800 שקל בקפה לעובדים?

"יש חברות שמממנות את הקפה ויש שמסבסדות ויש שמפעילות בתי קפה בתוך מקום העבודה. הרעיון הוא שאנחנו נבנה את המודל המתאים לכל חברה. בדומה לתרבות המתפתחת של ענף הקפה מכונת האספרסו שהפכה להיות חלק בלתי נפרד מהבית תהפוך להיות חלק בלתי נפרד בעבודה. זה תהליך טבעי. ברור לנו שמדובר בתהליך ממושך שנדרש לו חינוך שוק ועכשיו אנחנו משקיעים בשלב הראשוני".

מהלכי החדירה של נספרסו לתחום כוללים קמפיינים בעיתונות (את קלוני אגב משאירים מחוץ למשרד), פנייה יזומה למובילי דעת קהל בהן מסעדות מובילות ועוד. " לכל סגמנט פיתחנו אסטרטגיה למי אנחנו רוצים לפנות אליו ומה ההצעות שכל אחד יקבל. נתפור חבילות מותאמות לכל עסק".

מה היעדים שהצבתם לעצמכם?

"לא נדבר על מספרים. לשנה הראשונה היעד הוא בניית מודעות ומערך ובתוך כך להמשיך להפוך למוביל ולמועדף".

בתחום של פתרונות הקפה לעסקים פועלות לא מעט שחקניות: מיצרנית הקפה האיטלקי אילי שהצהירה כי היא שמה את יהבה על משרדים ומסעדות, קפה ג'ו שמספק פתרונות קפה לבתי מלון ולעסקים, לוואצה ועוד. התחרות בזירה הזו צפופה. מה הבשורה שאתם מביאים?

"איכות עם פשטות ועקביות שאנחנו יוצרים סביבה חוויה של קפה גם מחוץ לבית".

האם גם בתחום הזה נספרסו מתמודדות עם קפסולות תואמות?

"לא שאני מכיר".

בתחום המכונות הביתיות, היצע הקפסולות התואמות הוא גדול. קפה ג'ו נכנס לאחרונה לתחום עם מוצר מוצלח, אתם בתחרות לא פשוטה.

"יש תחרות ויש הצעות אחרות לבעלי המכונות שלנו. אנחנו ממשיכים לצמוח בפעילות ואני שמח שהלקוחות בוחרים בנו כל פעם מחדש".

האם ענף הקפסולות בקפה הביתי הגיע לכדי מיצוי?

"שיעורי החדירה בארץ עומדים על 20% משקי בית שיש להם מכונת קפה. מדובר על כחצי מיליון בתי אב ועל סגמנט שממש לא מיצה את הפוטנציאל שלו. נמשיך להשקיע גם סביב הפעילות הזו שיש לה עוד דרך ארוכה".

יש שחקנים בענף שמציעים מכונות קפה בחינם תמורת רכישה של קפסולות, זה משהו שתשקלו לעשות?

"טווח המחירים שלנו הוא רחב. השנה השקנו מכונה פשוטה ובסיסית ואת דגם הלטיסימה שהוא בגבול העליון של המחירים. כל אחד בוחר את הפתרון המתאים לו".

האם התחרות בתחום הקפסולות הביתיות יביא לשינוי במחירי הקפסולות?

"אנחנו לא מתכננים שינוי במחירים ששומרים על עקביות גם לנוכח שינוי משמעותי במחירי הקפה העולמיים. המחיר שלנו שומר את האיכות שאנחנו מספקים".

האם תשקלו להציע פתרון משולב של מכונות קפה ופתרונות של מים מסוננים בדומה למי עדן ולוואצה?

"אנחנו מתמקדים בקפה ושם הפתרונות שלנו כיחידה עצמאית. יש לנו הצעת ערך מספיק גבוה כדי לעבוד לבד".