אחרי 40 שנה: מנהל רשת ב' יאיר קורן פורש מרשות השידור

זאת במסגרת הסכמי הפרישה המוצעים לעובדי רשות השידור ■ שמעון אלקבץ, מנהל קול ישראל, ישמש כמנהל רשת ב' בפועל

מנהל רשת ב', העיתונאי יאיר קורן, יפרוש מרשות השידור בסוף החודש הנוכחי לאחר למעלה מ-40 שנה ברשות.

קורן, 65, ביקש לעזוב בסוף החודש במסגרת הסכמי הפרישה המוצעים לעובדי רשות השידור. על-פי ההערכה, מנהל קול ישראל, שמעון אלקבץ, ייקח לעצמו את תפקיד הניהול של רשת האקטואליה.

קורן משמש בתפקיד מאז 2011, באחת התקופות הקשות של רשות השידור תחת ניהולו של מיקי מירו שעמד בראש קול ישראל.

קורן החל את דרכו העיתונאית בתחילת שנות ה-70 ככתב של רשות השידור באיטליה ובוותיקן, ובמהלך שהייתו ברומא העביר מאות דיווחים על האירועים שם והיה מתחקירני הסדרה הדוקומנטרית "עמוד האש".

משנת 1991 עבד קורן כעורך בחדר החדשות של קול ישראל בירושלים ואף שימש תחקירן בתוכניתו של אהוד מנור "מסך אישי". משנת 2000 היה עורך חדשות בכיר וראש דסק החדשות, עד למינויו למנהל חטיבת החדשות ורשת ב' ב-2011.

קורן מסר בתגובה כי "רשת ב' הייתה ביתי במשך שנים רבות, ועל אף חוסר הוודאות אני מאחל לחברי להמשיך בעשייה העיתונאית בהגינות, בתום-לב ובתחושה של שליחות המאפיינים את התחנה שלנו. אני מקווה שהמורשת של קול ישראל תישמר גם בתאגיד החדש, ושהציבור על כל מגזריו ימשיך להאזין למגוון השידורים שאנחנו מציעים".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "העיתונאי יאיר קורן פרש בפרישה מוקדמת על-פי רצונו, במסגרת הסכם הפרישה שנחתם לאחר אישור חוק השידור הציבורי בכנסת. במהלך השנים היה קורן מעמודי התווך של חדר החדשות ומילא מספר תפקידים, ובהם: כתב, עורך חדשות, מנהל חדר החדשות ומנהל רשת ב' ב-3 השנים האחרונות. בתקופה זו רשת ב' שמרה על מעמדה כרשת חדשות ואקטואליה מובילה עם 25% האזנה.

"רשות השידור מברכת את יאיר קורן עם פרישתו לגמלאות, ומודה לו על פעילותו העיתונאית והמקצועית בקול ישראל. שמעון אלקבץ, מנהל קול ישראל, ישמש כמנהל רשת ב' בפועל".