לאחר שהודח מראשות הוועד: אלון חסן הושעה מנמל אשדוד

במהלך תקופת ההשעיה נאסר על חסן להיכנס לנמל אשדוד ■ חסן עומד בימים אלה במרכז פרשיית שחיתות לכאורה בנמל

אלון חסן / צילום: אמיר מאירי
אלון חסן / צילום: אמיר מאירי

הנהלת נמל אשדוד השעתה היום (ב') את יו"ר ועד העובדים לשעבר, אלון חסן, מעבודה בנמל. במכתב ששלח לחסן דודו זהבי, מ"מ סמנכ"ל המשאבים בנמל אשדוד, נכתב כי תוקף ההשעיה הוא עם פקיעת צו ההרחקה שהוצא נגדו בבית המשפט.

לפני מספר ימים שלחה הנהלת נמל אשדוד מכתב לחסן בו היא מודיעה לו על כוונתה להשעות אותו מעבודתה, וכאמור, כך החליטה לעשות היום.

השעייתו של חסן היא בגין חשדות לסחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה וקבלת דבר במירמה. ההנהלה קיבלה החלטה זו למרות שטרם הוחלט בפרקליטות מחוז דרום האם להגיש נגד חסן כתב אישום.

"החשדות המיוחסים לך, ואשר בעטיים המליצה המשטרה להעמידך לדין פלילי, הם כבדים וחמורים", נכתב במכתב מלפני כמה ימים. "משעה שחשדות כה כבדים תלויים ועומדים כלפי עובד ותיק ובר-השפעה, ובמיוחד מי שהחזיק עד לאחרונה בעמדת כוח כה מרכזית כמו שלך, שוקלת החברה אם ואילו צעדי הגנה נדרשים על מנת לשמור על סביבת העבודה, לשמור על שמה הטוב של החברה ועל אמון הציבור בה".

במכתב שנשלח התירה הנהלת הנמל לחסן להגיב בתוך מספר ימים, אך הוא לא עשה זאת. על חסן נאסר להתקרב לשטח נמל אשדוד.

חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד המושעה, עומד בימים אלה במרכז פרשיית שחיתות חמורה לכאורה בנמל. בשלהי אוקטובר המליצה המשטרה להעמיד לדין את חסן בגין מעשי שחיתות לכאורה, ובהן ביצוע עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במירמה, הפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות.

בחודש נובמבר העבירה הפרקליטות לחסן ולשאר המעורבים בפרשת השחיתות לכאורה הודעה שבה היא מזמינה אותם להגיע ולהעלות טענות הגנה בפני הפרקליטות ששוקלת האם להעמידם לדין פלילי.