נעילה חיובית בבורסה; קנון נפלה 4.9%, פרטנר ב-7.2%

מחירי הנפט ממשיכים לרדת גם היום ■ עליות שערים בוול סטריט ובבורסות אירופה

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בעליות, חרף הקריסה המתמשכת במחירי הנפט. בוול סטריט ובבורסות אירופה מתנהל המסחר במגמה חיובית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.85 מיליארד שקל.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות אפסילון, מציין כי "לצד הנפילה המתמשכת במחירי הנפט, יש לשים לב לכך שמדד מחירי הסחורות הכללי רושם גם הוא נפילה חדה כאשר מדד הסחורות של בלומברג יורד היום לרמה הנמוכה מזה 12 שנים. אין ספק שהירידה הזו תמשיך להוריד את הציפיות האינפלציוניות בעולם וכמובן גם את הציפיות להעלאת ריבית בארה"ב. נראה שלאור הנתונים הללו, המשקיעים ימשיכו להעדיף את אגרות החוב במחמים ארוכים ואגרות חוב קונצרניות של חברות יציבות".

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית כי "הירידה במחיר הנפט נמשכת ואיתה גם הציפיות לאינפלציה, לאחר עלייה קלה בציפיות במהלך חודש דצמבר. להערכתנו, ירידה זו מוגזמת; ירידה במחיר הנפט אכן מוזילה חלק מהמוצרים, אך מנגד, תורמת לצמיחה מהירה יותר של הכלכלה, ומגבירה את הביקוש למוצרים אחרים כתוצאה מאפקט עליית ההכנסה, הנובעת מהוזלת מחירי הנפט, החשמל המים וכדומה - ומותירה לצרכן יותר כסף פנוי לצריכת מוצרים אחרים. מכאן, שהאפקט הכולל של ירידת מחירי האנרגיה על האינפלציה בטווח של מעל שנה, צריך להיות הפוך. למרות הירידה בציפיות לאינפלציה, להערכתנו, הריבית תישאר ללא שינוי גם החודש".

הנפט ממשיך בקריסה גם היום על רקע חיתוך תחזיות מחיר על ידי אנליסטים וכלכלנים שונים ולמרות פרסום נתוני יבוא חזקים בסין. חוזה על נפט מסוג "ברנט" יורד ביותר מ-4% לרמה של 45.40 דולר לחבית וחוזה WTI רושם ירידה של 3.5% ל-44.46 דולר לחבית. זאת לאחר ירידות של כ-5% אתמול.

אתמול כאמור ננעל המסחר בוול סטריט בירידות כאשר מחירי הנפט קרסו ביותר מ-5% לאחר שבכירים באופ"ק אותתו לפני מספר ימים כי אין בכוונת הקרטל לחתוך את תפוקת הנפט ולא משנה כמה המחירים יירדו. אתמול הפחית בנק ההשקעות גולדמן זאקס את תחזיות המחירים של הזהב השחור והנסיך הסעודי המיליארדר אלווליד בן-טלאל, הצהיר כי מחיר הנפט לעולם לא יעלה שוב מעל 100 דולר.

מניות במוקד

פרשת לאומי מתרחבת. גם המפקחת על הביטוח והממונה על שוק ההון באוצר, דורית סלינגר, מתערבת בפרשה ושלחה בימים האחרונים מכתב לגופים שתחת פיקוחה, ובראשם חברות הביטוח, ובו דרשה מהם להעביר לה עד יום ראשון הקרוב את התייחסותם לפרשה ובמיוחד להסדר הפשרה המתגבש בתביעה הנגזרת. (לסיפור המלא)

מניית קנון המשיכה לרכז עניין רב ונסחרת בתנודתיות גבוהה. דירקטוריון כיל אישר את מינויו של קובי אלטמן למשנה למנכ"ל החברה ולמנהל הכספים הראשי (CFO) במקומו של אבי דויטשמן שצפוי לפרוש מתפקידו בחודש מאי 2015. אלטמן ייכנס לתפקידו ב-1 באפריל 2015.

בבלומברג פורסמה אתמול כתבה ובה נכתב כי טבע תצטרך "לקפוץ" על עגלת המיזוגים והרכישות בקרוב, בין היתר בשל תחרות גנרית מצד תרופות זולות יותר - תחרות שתתחיל כבר השנה לנגוס ברווחיה. להערכתם, פריגו היא מועמדת מתאימה לרכישה ע"י טבע.

אי.די.בי עמדה במוקד. ל"גלובס" נודע, כי אתמול התכנס דירקטוריון אי.די.בי לצורך קידום מהלך של הנפקת זכויות מזורזת והזרמת כ-800 מיליון שקל לחברה, אולם בשל חילוקי דעות ביניהם על אופי השליטה ומכשולים נוספים בנושא המהלך מתעכב. (לסיפור המלא)

מניות ושותפויות האנרגיה וביניהן אבנר , דלק קידוחים , רציו יהש וישראמקו נסחרו ברקע המשך הקריסה במחירי הנפט.

סומוטו דיווחה הבוקר תחזית לגבי תוצאותיה ב-2014. ההכנסות על בסיס פרופורמה במחצית השנייה של שנת 2014 יסתכמו ב-25.0-25.5 מיליון דולר, הגבוהות בלמעלה מ-17% מהתחזית שפרסמה החברה. הרווח התפעולי לפני הפחתות על בסיס פרופורמה לחציון השני של שנת 2014 יסתכם בכ-8.2-8.6 מיליון דולר, גבוה בלמעלה מ-35% מהתחזית שפרסמה החברה.