פרשת בנק לאומי: סלינגר מבקשת הבהרות מהמוסדיים

הממונה על שוק ההון, החיסכון והביטוח במשרד האוצר פנתה היום למוסדיים, שמחזיקים במניות הבנקים, לקבל באופן מיידי הבהרות מהם על הקנס שישלם בנק לאומי בארה"ב בפרשת העלמות המס

דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי
דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי

גם המפקחת על הביטוח והממונה על שוק ההון באוצר, דורית סלינגר, מתערבת בפרשת לאומי.

סלינגר שלחה בימים האחרונים מכתב לגופים שתחת פיקוחה, ובראשם חברות הביטוח, ובו דרשה מהם להעביר לה עד יום ראשון הקרוב את התייחסותם לפרשת לאומי, ובמיוחד להסדר הפשרה המתגבש בתביעה הנגזרת שהוגשה נגד בכירי הבנק בפרשה.

במכתב שהפיץ האוצר למוסדיים נכתב: "נבקש לקבל התייחסות הדירקטוריון/ועדות ההשקעה באשר לאופן הפעולה למול הבנק, לרבות הטלת אחריות על נושאי המשרה בבנק באותן שנים. ככל שהנושא נדון בדירקטוריון/ועדות השקעה נבקש לקבל את פרוטוקול הדיון ואת ההחלטות שנתקבלו בו. במידה והנושא טרם נדון, נבקשכם לקיים דיון בהקדם ולהעביר את הפרוטוקול עד 18 בינואר 2015".

בשבוע שעבר שלח איגוד בתי ההשקעות מכתב לבנק לאומי ובו דרש לעצור את המגעים לפשרה בהסדר התביעה הנגזרת שהוגשה על ידי אחד מבעלי המניות הפרטיים בבנק, וכן דרש האיגוד פרטים נוספים מהבנק על הסדר זה וההסדר מול הרשויות בארה"ב, שבמסגרתו ישלם הבנק קנס של 400 מיליון דולר, לאחר שהודה כי סייע ללקוחותיו האמריקאים להעלים מס.

עם זאת, כל נושא הפשרה בתביעה צפוי להיכנס להקפאה, לאחר שבנק לאומי הודיע אתמול כי לא יקדם כל פשרה כזאת עד אשר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין יסיים את הבדיקה בפרשה - בדיקה שעליה החליט אתמול וצפויה להימשך כמה שבועות, עד שיחליט אם לפתוח בחקירה.