ביה"ד: לבטל מכתבי פיטורים ל-134 עובדי מפעלי ים המלח

עקב החלטת ביה"ד ביטלה הנהלת החברה את מכתבי הזימון לשימוע לפני פיטורים ל-134 מעובדיה ■ כמו כן הנהלת מפעלי ים המלח התחייבה לא לנקוט צעד חד-צדדי ולהיכנס למו"מ אינטנסיבי עם העובדים וההסתדרות

מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי
מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי

נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע, השופטת אורלי סלע, החליטה על ביטול מכתבי הזימון לשימוע לפני פיטורים ל-134 מעובדי מפעלי ים המלח.

הדיון התקיים בעקבות בקשת ההסתדרות מבית הדין לביטול מכתבי השימוע לפני פיטורים.

בעקבות החלטת בית הדין, ביטלה הנהלת החברה את מכתבי הזימון לשימוע לפני פיטורים ל-134 מעובדים מפעלי ים המלח. כמו כן, הנהלת החברה התחייבה לא לנקוט צעד חד-צדדי ולהיכנס למשא-ומתן אינטנסיבי עם העובדים וההסתדרות.

ההסתדרות מצידה הסכימה להשהות בשלב הזה את הצעדים הארגוניים.

את ועד העובדים ייצגו עורכי הדין גדעון רובין, אלון עזרא ורן גפטר-חרמש ממשרד רובין-שמואלביץ'.

מכיל נמסר בתגובה: "בית הדין לעבודה בבאר שבע-הורה היום למועצת עובדי מפעלי ים המלח להפסיק את כל העיצומים ולשוב מיד לעבודה סדירה ומלאה, בדיוק כפי שהיה ערב קבלת ההודעה על סכסוך העבודה. כמו כן התחייבה מועצת העובדים לנהל משא-ומתן אינטנסיבי עם ההנהלה בחסות בית הדין, ועל-פי לוח הזמנים שהוכתב.

"בכפוף לשתי התחייבויות אלה הסכימה החברה לבטל את מכתבי הזימון לשימוע ולהימנע מנקיטת צעדים חד-צדדיים במהלך ההידברות. הצדדים הסכימו להפנות את המחלוקות לגישור אצל ד"ר מרדכי מירוני ולחזור ולדווח לבית הדין עד 15 לפברואר 2015.

"הנהלת החברה מביעה תקווה כי הוועד יקיים כעת משא-ומתן רציני ומכובד, במטרה להגיע להסכמה בדבר ביצוע תוכנית ההתייעלות המתחייבת לאור גזירות הממשלה, המלצות ועדת ששינסקי 2 והמשבר הקשה העובר על שוק הדשנים".