אסם פנתה לרשתות השיווק: אל תמכרו קטשופ היינץ

אסם: "קטשופ היינץ מכיל 21% רכז עגבניות ולא 61% כמצוין על המוצר - דבר המהווה הטעיה" ■ דיפלומט, משווקת קטשופ היינץ: "זה תרגיל מלוכלך של מונופוליסט; באסם יש ירידה בנתח השוק, אז הם איבדו עשתונות"

קבוצת אסם מגייסת את רשתות השיווק למלחמה שהיא מנהלת נגד המותג קטשופ היינץ המשווק על-ידי חברת דיפלומט ונחשב למתחרה העיקרי של קטשופ אסם.

במכתב ששלחה אסם לרשתות השיווק מבקשת אסם מהרשתות להפסיק ולמכור את המותג היינץ כמותג קטשופ.

לטענת אסם, המותג קטשופ היינץ 700 גרם מכיל 21% רכז עגבניות בלבד ולא 61% כפי שמצוין על גבי המוצר. אסם מסתמכת על תוצאות בדיקה שערכה במעבדה חיצונית אירופית.

"הסימון השגוי של תכולת רכז העגבניות במוצרים מהווה הטעיה חמורה של ציבור הצרכנים בישראל ועבירה על הוראות חוק הגנת הצרכן. מידע זה הועבר גם לחברת דיפלומט וגם לרשויות", כותבת אסם במכתב לרשתות. "יתר על כן, על-פי הדין הישראלי, נוכח הכמויות הנמוכות של רכז העגבניות במוצר, אסור לכנות אותו בשם 'קטשופ', ואסור למכור אותו ככזה".

עוד לפני הפנייה לרשתות פנתה אסם לחברת דיפלומט ודרשה ממנה להסיר מהמדפים את מוצרי קטשופ היינץ, ואף לפרסם הודעות הבהרה בעיתונות על הסימון השגוי של המוצרים. במקביל פנתה אסם למשרד הבריאות כדי שזה ינקוט בצעדים נגד חברת דיפלומט.

ברשתות השיווק הופתעו לקבל את מכתבה של אסם. אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי רשת ויקטורי, אומר ל"גלובס": "לא הבנתי את הרעיון במכתב. אני מבין שכרגע יש מצב שנהיה חשופים לתביעה ייצוגית, ולכן הפניתי את מכתבה של אסם לחברת דיפלומט כדי לדעת מה עושים הלאה. שניהם ספקים גדולים, והמטרה היא לעבוד בהרמוניה עם שניהם ולא לנהל מלחמות. אבל על אותו משקל, אני גם לא רוצה 'להישרף' בדרך".

בסביבת חברת דיפלומט קיבלו בהפתעה את צעדיה של אסם וטענו כי "זו מלחמה מסחרית. זה תרגיל מלוכלך של מונופוליסט, והוא יחטוף את שלו. המלחמה היא על נתח שוק. באסם סובלים מירידה בנתח השוק, אז הם איבדו את העשתונות".

דיפלומט גם מיהרה לשלוח מכתב נגדי לרשתות השיווק, שבו דחתה את כל טענותיה של אסם. "ברור שאסם המונופוליסטית הייתה שמחה אם בישראל היה אפשר למכור את המוצר שלה בלבד. במקום להתחרות על ליבו של הצרכן ועל כיסו, מנסה אסם לפגוע במתחרה שלה בתרגילים משפטיים והפחדות".