אחרי שעות: הסתיימו העיצומים בביקורת הגבולות בנתב"ג

(עדכון) - רשות שדות התעופה: "מדינת ישראל עושה מאמצים לשיקום ענף התיירות והתעופה האזרחית, ויש מי שמחבל במאמצים אלה" ■ עובדי מעברי הגבול: "למרות תנאי העסקה מחפירים אנחנו לא נוקטים בשביתה"

נתב"ג  / צלם: רשות שדות התעופה
נתב"ג / צלם: רשות שדות התעופה

אחרי שעות ארוכות, הסתיימו היום (ג') אחר-הצהריים העיצומים בנתב"ג. דובר רשות שדות התעופה מסר כי עובדי משרד הפנים לא הודיעו על סיום השביתה, אך התורים הארוכים בבידוק בכניסה לארץ הסתיימו.

מוקדם יותר היום הודיע דובר רשות שדות התעופה כי עובדי ביקורת הגבולות של משרד הפנים בנתב"ג פתחו בשביתה, וזאת ללא הודעה מוקדמת ובניגוד להסכמים עימם.

"לפני זמן קצר החלו עובדי ביקורת הגבולות של משרד הפנים להאט את עבודתם ולקיים שביתה איטלקית", נמסר בהודעת הרשות היום בצהריים. "מדינת ישראל עושה מאמצים לשיקום ענף התיירות והתעופה האזרחית, ויש מי שלא בפעם הראשונה מחבל במאמצים אלה".

מרש"ת נמסר עוד כי "הנהלת רשות שדות התעופה רואה בחומרה את ההתנהלות הפרועה והבלתי אחראית של עובדי משרד הפנים בנתב"ג".

העיצומים גרמו לעומסים כבדים בביקורת הגבולות, ונוסעים רבים נאלצו לעמוד בתורות צפופים. במקביל לעבודה איטית של העובדים הנוקטים עיצומים, יש לציין כי חלק מעמדות הביקורת ננטשו לחלוטין על-ידי העובדים.

נתב
 נתב

עובדי מעברי הגבול: "למרות תנאי העסקה מחפירים אנחנו לא נוקטים בשביתה"

עובדי מעברי הגבול במשרד הפנים ביקשו היום להבהיר כי הם אינם משביתים את העבודה בנתב"ג, וכי הם עובדים על-פי חוק ועל-פי הנהלים.

"צר לנו כי קיימים גורמים המנסים להסית את השיח לכיוון השבתה פראית, תוך התעלמות מהמצוקה העצומה בה שרויים עובדי מעברי הגבול", אמר אייל אפריאט, סגן יו"ר הוועד הארצי של מעברי הגבול.

עוד נמסר כי מדובר בעובדים המרוויחים שכר מינימום ומועסקים בתת-תקינה ובחלקי משרות, דבר המייצר עומסים בלתי נסבלים.

"כך למשל", הסביר אפריאט, "החודש עבדתי 180 שעות בשבתות ובלילות. עם השעות הנוספות כולל נסיעות קיבלתי 7,000 שקל - זה אינו סביר. אלה תנאי עבדות ממש".

לדבריו, "העובדים מתוסכלים ומרירים ואינם יכולים לעמוד בעומס יותר. כל אשר קורה כרגע הוא עבודה רגילה על-פי הספר, שחושפת את חוסר הניהול התקין של הנהלת רשות האוכלוסין. תואיל נא ההנהלה לשבת ולפתור את המצוקות, במקום למסמס אותם חודשים ארוכים".