מסתמן: תקציב סונול יעבור מארועטי-ברמן לפרסום אברהם

תקציב הפרסום של סונול עמד בשנה החולפת על 22 מיליון שקל במחירי מחירון

תחנת דלק סונול / צילום: איל יצהר
תחנת דלק סונול / צילום: איל יצהר

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, משרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן צפוי לאבד תקציב פרסום נוסף שאמור היה להגיע כירושה ממשרד הפרסום GPS ארועטי-ברמן: ל"גלובס" נודע כי סונול צפויה להפסיק את ההתקשרות עם המשרד ברבעון הראשון של השנה ולהעביר את התקציב למשרד הפרסום אברהם.

תקציב הפרסום של סונול עמד בשנה החולפת על 22 מיליון שקל במחירי מחירון.

לא מן הנמנע כי מערכת היחסים הארוכה בין חלק מאנשי הנהלת סונול לבין אנשי ארועטי-ברמן גורמת להשהיית הודעה רשמית - זאת מאחר שרק לאחרונה התמזג המשרד עם דרורי-שלומי, ואובדן של תקציב לא עולה בקנה אחד עם רוחות שינוי שמשרד ממוזג רוצה לשדר. רק לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי גם תקציב הפרסום של רשת מרפאות פרופורציה של GPS עזב את המשרד לטובת משרד The Box.

ארועטי-ברמן GPS קיבל את תקציב סונול בסוף 2010, והוא היה אמור לחלוק איתו עם יורו תל-אביב - אז בבעלות האחים יובל ואיל ארד, שטיפלו בתקציב במקביל להחזקתם בו בתחום יחסי הציבור. שני המשרדים, GPS ויורו, היו חלק מהצוות הפרסומי בזמנו של מי שמונה אז למנכ"ל סונול, ניר גלילי. בתפקידו הקודם שימש גלילי כמנכ"ל שלמה SIXT, ומערך הפרסום שלו שם היה מורכב מ-GPS, שהיה אחראי לפרסום במגזר הכללי, ומיורו ישראל שטיפל ביחסי הציבור ובפרסום למגזרים.

קודם להעברתו של התקציב ל-GPS, הוא נוהל כ-3 שנים במשרד הפרסום רגב-קויצקי, שזכה בו במסגרת מכרז. עיקר הפעילות אז, כמו היום, התמקדה בפרסום רשת חנויות הנוחות של סונול, Sogood.

רגב-קויצקי עמדו אז מאחורי קמפיין גדול ומושקע תחת הסיסמה "יצאת חדש". הסרטון הציג מספר סיטואציות מחיי היומיום של אנשים בשגרת היום המעייפת שלהם. לכל האנשים היה מפתח קפיצי מסתובב בגב, וכולם מגיעים לסניף Sogood, שבו נציג המכירות במקום מותח את המפתח הקפיצי שבגבם ומעניק להם כוחות מחודשים. הפסקול שליווה את הפרסומת היה השיר "I feel good" של הזמר ג'יימס בראון.

לאחר העברת התקציב מרגב-קויצקי לא נעשו כמעט מהלכים בסדרי גודל משמעותיים - למעט הקמפיין לקידום תוסף הדלק גולד 95.

כאמור, עבור דרורי-ארועטי-ברמן מדובר בעוד אובדן מחלק מהנדוניה שהוא אמור היה להביא למיזוג עם משרד הפרסום דרורי-שלומי, שיצא לדרך רק לפני שבועות ספורים. במסגרת המיזוג שונה גם שם המשרד והפך להיות "דרורי-ארועטי-ברמן".

מסונול נמסר כי משרד הפרסום GPS מלווה את סונול מזה 4.5 שנים, ואף יוביל את ניהול הקמפיין הפרסומי החדש של החברה שצפוי להיחשף בשבועות הקרובים".

סונול סירבה להגיב באשר להתקשרויות עם משרדי פרסום אחרים בנוגע לקמפיינים עתידיים.