יופסקו העיצומים בחברת החשמל; 400 עובדים קבועים יפרשו

בנוסף, יוענקו כ-190 קביעויות לעובדים זמניים במהלך 2015; תקני העובדים הקבועים שיוצאו לפרישה מוקדמת יוקפאו ולא יאויישו; גזירות כלכליות שהיו אמורות לפגוע בזכויות העובדים יבוטלו

יפתח רון טל אלי גליקמן / צילום: רונן כרם תמר מצפי
יפתח רון טל אלי גליקמן / צילום: רונן כרם תמר מצפי

חברת החשמל הודיעה היום (ד') לבורסה, כי חתמה על מסמך הסכמות עם ועד עובדי החברה בראשות מיקו צרפתי שמביא להפסקת העיצומים שנקטו העובדים בתקופה האחרונה ושעיכבו את הרפורמה בחברה - החל מתחילת פברואר.

לפי ההסכמות, 400 עובדים קבועים בגילאי 59-65 יוצאו לפרישה מוקדמת; יוענקו כ-190 קביעויות לעובדים זמניים במהלך 2015; תקני העובדים הקבועים שיוצאו לפרישה מוקדמת יוקפאו ולא יאויישו; גזירות כלכליות שהיו אמורות לפגוע בזכויות העובדים יבוטלו.

יו"ר חברת חשמל יפתח רון-טל: "ההסכם נחתם כי הדירקטוריון, ההנהלה וארגון העובדים נוהגים באחריות ומבינים את הצורך של החברה בהתייעלות. יחד עם זאת, אני קורא דווקא עכשיו לממשלה: ההסכם אינו מחליף רפורמה במשק החשמל, אלא רק מחזק את הצורך ברפורמה. חייבים להסדיר את משק האנרגיה ולתת אופק איתן לחברה, שיפתח בפניה אפשרויות חדשות".

המנכ"ל אלי גליקמן: "ימים ארוכים של משא ומתן פגעו לצערנו בשירות ל-2.6 מיליון לקוחותינו. הנהלת החברה וועד העובדים החליטו לצעוד יחד לתוכנית התייעלות שכן כולנו מבינים את החשיבות לחברה. אנו והעובדים מבינים כי ללא התייעלות, חברת החשמל לא תוכל לחזור ולצמוח".