הבכיר ברשות מקרקעי ישראל שוחרר למעצר-בית של 5 ימים

(עדכון) - בכיר מאוד ברשות מקרקעי ישראל וח"כ לשעבר חשודים בשחיתות ■ במקביל עיכבה המשטרה לחקירה עו"ד פרטי, שכיהן בעבר כח"כ מטעם המפד"ל ונחשב מקורב לבכיר ברמ"י

מינהל מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר
מינהל מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר

פרשת שחיתות חדשה בצמרת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י - לשעבר מינהל מקרקעי ישראל): בתום חקירה סמויה שנמשכה כחצי שנה פשטו הבוקר (ה') חוקרי יאח"ה על משרדי רשות מקרקעי ישראל בירושלים ועיכבו לחקירה בכיר מאוד ברשות, בחשד כי ביצע עבירות של מירמה והפרת אמונים.

הבכיר שוחרר הערב מחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירת מירמה והפרת אמונים. הוא שוחרר ל-5 ימי מעצר-בית והורחק ממקום עבודתו למשך 15 ימים.

במקביל עיכבה המשטרה לחקירה עורך דין פרטי, שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם המפד"ל ונחשב מקורב לבכיר ברמ"י. עורך הדין, ששימש בעבר כמנכ"ל של משרד ממשלתי, הוא כיום חבר הנהלה בחברת בנייה שפעלה מול רשות המקרקעין.

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, כינס אחר-הצהריים את ראשי רשות מקרקעי ישראל, בין היתר כדי לדון בשאלה מי יקבל את סמכויותיו של הבכיר ברשות שנחקר היום.

"אני סומך על עבודת גורמי האכיפה והחקירה", אמר השר אריאל, וביקש מהנהלת הרשות לעבוד במרץ על מנת להבטיח את המשך קידום שיווקי הקרקע. השר התייחס גם לבכיר ברמ"י שנחקר, ואמר כי הוא בטוח בחפותו.

לפי החשד המרכזי, הבכיר ברמ"י הפר במספר מקרים הסדרי ניגוד עניינים שעליהם חתם עם מינויו לתפקיד ברשות, וכן פעל בתיקים שהובאו לשולחנו תוך קיומו של ניגוד עניינים, מבלי להצהיר על כך כנדרש.

המשטרה חושדת עוד כי הבכיר ניצל את מעמדו ברמ"י לצורך קידום עסקות הקשורות לחברה הבנייה שעורך הדין העצור קשור בה, ושגם הבכיר ברמ"י יעץ לה בעבר. החברה, המקימה אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ, עוסקת בייזום ובפיתוח פרויקטים למגורים ולנכסים מניבים, בין היתר באמצעות החזקה בחברת "אל הר הנדסה ובניין".

בפשיטה הבוקר תפסה המשטרה מסמכים במשרדי החשודים, לרבות במשרדי רשות המקרקעין.

החקירה החלה בעקבות תלונה שהוגשה למשטרה, וראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, הורה על ניהולה. החקירה תואמה מראשיתה עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והיא מלווה על-ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות.

רשות מקרקעי ישראל מסרה היום: "הנהלת הרשות מביעה אמון מלא בעובדי הרשות. עובדי הרשות התבקשו לאפשר לגורמי האכיפה לבצע את עבודתם. רשות מקרקעי ישראל סיימה את שנת 2014 עם שורה של הישגים בכל תחומי העשייה שלה, והיא תמשיך במגמה זו גם השנה".