רשות השידור: נויבך מטפלת במשק הגז באופן מקצועי ומאוזן

רשות השידור מגבה את העיתונאית קרן נויבך, בתגובה לטענות של חברת רציו על סיקור מוטה ■ רציו: "אנו מודעים לדעות הנוקשות של התוכנית עלינו וגם על עצמה. אנו סבורים אחרת"

קרן נויבך / צלם: איל יצהר
קרן נויבך / צלם: איל יצהר

רשות השידור מתייצבת מאחורי העיתונאית קרן נויבך לאור מחאת חברת הגז רציו נגדה, ודוחה "מכל וכל את הטענות ל'הטיה' כביכול בתוכנית או ל'קמפיין' כביכול נגד חברות הגז" - כך נכתב במכתב ששלח עו"ד תומר קרני מטעם רשות השידור לעורך הדין של רציו.

המכתב מגיע לאחר מכתב שפורסם כאן בראשונה ואשר נשלח מטעם היועצים המשפטיים של רציו לאחר ראיון שקיימה נויבך בתוכניתה "סדר יום" ברשת ב' עם יוסי לנגוצקי, ובו נכתב כי היא מנהלת קמפיין "סיסטמטי ומוטה" בסיקור תוכניתה "סדר יום" לגבי תחום האנרגיה וחיפושי הגז.

ברשות השידור אמרו בתגובה לטענות כי "התוכנית 'סדר יום' מטפלת מזה זמן בסוגיית משק הגז בישראל באופן מקצועי, מעמיק, רציני ומאוזן, תוך חשיפת ציבורי המאזינים למכלול המורכבויות של הנושא, כמתחייב בשידור ציבורי וכחלק מחובתה של רשות השידור להעלות נושאים מסוג זה על סדר היום הציבורי.

"לצערנו, מכתבך, כמו גם פניות קודמות מטעם גורמים בשוק בגז, מטרתו העיקרית הינה הטלת מורא על עיתונאים המבצעים מלאכתם הציבורית, לבל יעסקו בנושא האמור, ועל מנת למנוע דיון ציבורי בנושא. כגוף שידור ציבורי לא נוכל להסכים לכך... הראיון עם לנגוצקי נערך על רקע כנס הגז בכנסת, אירוע אקטואלי בו נשא דברים. בניגוד גמור לטענתך, תגובות חברות הגז (דלק ונובל) לדברים הובאו בשידור במלואן, ככתבן וכלשונן".

עוד נמסר כי "רשות השידור תוסיף לסקר את נושא הגז בישראל, על מורכבויותיו והיבטיו השונים, וזאת במקצועיות ותוך עמידה בכל הסטנדרטים העיתונאיים, כפי שפעלה עד עכשיו. אנו דוחים מכל וכל את טענותיך האישיות הבוטות כנגד מגישת התוכנית, טענות העולות כדי הוצאת דיבה והשמצות. מדובר בטענות מופרכות, ומוטב היה שלא יטענו כלל".

מחברת רציו נמסר בתגובה: "אנו מודעים לדעות הנוקשות של התוכנית עלינו וגם על עצמה. אנו סבורים אחרת. מעבר לכך אין ברצוננו להגיב עוד על התקרית המצערת".